امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۱۷:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج

افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در اطراف یاسوج نگران‌کننده است

مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج با اشاره به افزایش روزانه مهاجرت به این شهر گفت: افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج نگران‌کننده است.

راه ملت: روح‌الله مرادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات ارائه شده توسط شهرداری یاسوج گفت: شهرداری یاسوج در دو حوزه محدوده و حریم شهر به مردم خدمات ارائه می‌دهد که محدوده خدماتی شهر یاسوج از جنوب رودخانه بشار، شمال رودخانه مهریان، شرق دره محمودآباد و غرب حد‌ فاصل دره دهنو کوی امام علی(ع) و کوی امام حسین(ع) است.

مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج اضافه کرد: ساخت و سازها در حریم شهر یاسوج کنترل‌ می‌شود اما پروانه صادر نمی‌شود که حریم شهر شامل روستاهای اقماری اکبرآباد، نجف‌آباد، شرف آباد و شهرک بلکو است که ساخت و ساز روستای دارند اما چند سال آینده برای اضافه این روستاها به طرح الحاق شهری با مشکل مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: شهرداری بر حسب وظیفه برای این محلات خدماتی از جمله پروانه ساخت و ساز صادر می‌کند اما ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف این روستاها مشکلاتی را برای شهرداری یاسوج ایجاد کرده است.

این مسئول با اشاره به افزایش نگران کننده پدیده حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج افزود: مهاجرت مردم از شهرهای گرمسیری استان و روستاهای اطراف یاسوج افزایش داشته که افزایش این پدیده باعث ایجاد تضاد فرهنگی در این شهر شده است.

مرادیان با بیان اینکه اکثر افراد حاشیه نشین در شهر یاسوج از طبقه پایین جامعه هستند، گفت: این افراد زمین‌های اطراف شهر یاسوج را با قیمت پایین خریداری می‌کنند و بدون اینکه از شهرداری پروانه ساخت دریافت کنند ساخت و ساز غیر مجاز  انجام می‌دهند و زندگی کپری دارند.

مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج با بیان اینکه یاسوج مهاجرپذیرترین شهر کشور است، گفت: عمده دلائل مهاجرت مردم به شهر یاسوج مسائل اقتصادی است و با توجه به اینکه شغل اغلب مردم روستاها کشاورزی است برای درآمد بیشتر به شهر مهاجرت می‌کنند.

وی شرایط اکوسیستمی شهر یاسوج را یکی دیگر از دلایل مهاجرپذیر بودن این شهر دانست و افزود: شرایط خوب آب و هوای شهر یاسوج باعث مهاجرت مردم از سایر استان‌ها به یاسوج شده است، مهاجرت به شهر یاسوج به صورت روزانه افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری اجازه ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیر مجاز را ندارد، افزود: شهرداری اجازه ارائه خدمات به ساخت و سازهای اطراف شهر در کاربری غیر مسکونی به خصوص در اراضی زراعی را ندارد.

مرادیان اضافه کرد: شهرداری موظف است از هرگونه ساخت و ساز در حاشیه شهرها جلوگیری کند، ضمن اینکه به مردم توصیه می‌شود قبل از هرگونه ساخت و ساز به شهرداری یاسوج مراجعه و در خصوص زمین خود استعلام دریافت کنند.

مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج افزود: براساس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که با حضور نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده دادگستری و نماینده وزارت کشور که از طریق استانداری معرفی می‌شود و با هماهنگی شورای تأمین برخی ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شده است.

منبع: فارس

 

منتشر شده در :2016/01/18 - 05:01|شناسه خبر: 21878 725 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه