امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۳۵:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه موقت یاسوج مطرح کرد

دستگیری فقرا همراه با حفظ آبرو و شرافت آن‌ها باشد

امام جمعه موقت یاسوج گفت: انتظار می‌رود کسانی که توانایی مالی بالایی دارند افراد بی‌بضاعت و نیازمند را با رعایت حفظ آبرو و حیثیت آن‌ها حمایت کنند.

راه ملت:حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر خود و تمامی نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت: تقوای الهی فقط خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه تقوای اقتصادی، بصری، اخلاقی، خانوادگی و رعایت دستورات الهی در تمامی امور زندگی است.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به نوشتن آیات قرآنی بر سنگ مزار اظهار کرد: بارها تاکید کردم که آیات قرآنی حتی آیه انا لله و انا الیه راجعون بر روی سنگ مزار کسی حک نشود چرا که بر روی سنگ قبر که آیه قرآنی بر روی آن حک شده پا گذاشته می‌شود و بعضا حیوانی بر روی آن عبور می‌کند.

موسوی‌اعظم در ادامه با تأکید بر اینکه مفهوم آیه (انا لله و انا الیه راجعون) این است که در تمامی امورات رضای خدا در نظر گرفته شود، ادامه داد: اگر اموات و گذشتگان ما اهل ایمان نبودند با مردن آن‌ها و حک شدن آیه قرآنی بر سنگ قبر آن‌ها به بهشت نمی‌روند.

وی اذعان کرد: در روز قیامت هر انسانی پرونده اعمالش بر گردنش آویزان بوده به گونه‌ای که تمام اعمالش را خواهد دید.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های دوم نماز دشمن شکن جمعه با اشاره به آغاز هفته نیکوکاری و اجرای برنامه‌های متنوع در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امیرالمومنین به عنوان نیکوکار جامعه مسلمین به طور مستمر غذا به ایتام می‌رسانید و ۱۰۰ هزار خرما را نذر کرد و به فقرا و مستمندان رسیدگی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین مختص گروه، جمعیت و دوره‌ای نبوده است، گفت: هر خیری که کسی انجام دهد نتیجه آن عاید خود فرد خواهد شد.

موسوی‌اعظم ضمن دعوت از متمکنین، ثروتمندان و خیرین در حمایت از نیازمندان و ایتام و مستمندان اظهار کرد: هر مبلغی که در قالب کمک به نیازمندان باشد در واقع کمک به خودتان بوده لذا انتظار می‌رود کسانی که توانایی مالی بالایی دارند افراد بی‌بضاعت و نیازمند را حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات گسترده کمیته امام خمینی (ره) نسبت به نیازمندان که به دستور امام راحل دایر شد، تصریح کرد: کمیته امداد خدمات متنوع و گسترده‌ای را به مردم مومن ایران اسلامی و بعضا دیگر کشورها ارائه کرده است.

موسوی‌اعظم با بیان اینکه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها بعد مادی نبوده بلکه خدمات متعددی در قالب اشتغالزایی مددجویان، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان و …بوده، تصریح کرد: هر کس کمکی انجام دهد خداوند جایگزینی برای آن قرار می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: امام راحل در تمام ابعاد مختلف دستگیری فقرا را به صورت آبرومندانه همراه با حفظ شرافت و حیثیت آن‌ها انجام می‌داد لذا انتظار می‌رود کسانی که از توانایی مالی بالایی برخوردار هستند با رعایت تمامی اصول یاری‌گر نیازمندان باشند.

امام جمعه موقت یاسوج در پایان ایراد سخنان خود بر لزوم همکاری همه‌جانبه آحاد مردم در حفاظت از منابع طبیعی و گیاهان رویشی که خاصیت دارویی بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: منابع طبیعی به منظور جلوگیری و مقابله با ریشه‌کنی گیاهان کوهی اجازه ورود افراد به مناطق را ندهند.//فارس

 

منتشر شده در :2016/03/04 - 05:03|شناسه خبر: 24629 780 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه