امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۳۶:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وضعیت نامناسب دفن زباله ها در یاسوج تهدیدی جدی برای مکان‌های گردشگری

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: وضعیت دفن زباله‌ها اسفناک است، بنابراین باید چاره‌ای اساسی در این خصوص اندیشیده شود تا شاهد بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی نباشیم.

راه ملت:  سید کرامت‌الله فرج‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامناسب پسماندهای شهری افزود: قطعا دفن غیربهداشتی زباله به محیط‌ زیست آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

معاون فرماندار شهرستان بویراحمد از وضعیت نامناسب و نامنظم حریم جاده‌های ورودی شهر یاسوج، گلایه و خاطرنشان کرد: متاسفانه ورودی‌های شهر یاسوج به محلی برای دپوی زباله‌ها تبدیل شده است و این امر چهره شهر را زشت جلوه می‌دهد.

فرج‌زاده با بیان اینکه مسئولت حفظ محیط زیست ورودی‌های شهر، مسیر فرودگاه یاسوج، تنگه مهریان و گنجه‌ای در بین شهرداری و دهیاری‌ها سرگردان است و همواره شاهد زباله‌های زیاد در این مسیرها هستیم، تصریح کرد: این مکان‌ها محلی برای دفن زباله‌ها شده‌اند و تهدیدی جدی برای مکان‌های گردشگری محسوب می‌شود و این موضوع صحنه‌های نامناسب برای پایتخت طبیعت ایران ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در چنین مکان‌هایی نه از سوی شهرداری و نه دهیاری‌ها نظارت لازم برای جلوگیری از ریختن‌ زباله صورت نمی‌گیرد.

معاون فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه فرمانداری از نظارت نداشتن و ناهماهنگی در جمع‌آوری زباله‌های ورودی شهر گلایه‌مند است، عنوان کرد: در طرحی متمرکز و با همکاری دفتر امور روستایی استانداری مقرر شد خودروی ویژه جمع‌آوری زباله‌های ورودی شهر و دو تنگه مهریان و گنجه‌ای اختصاص داده شود تا دیگر شاهد چهره زشت در ورودی‌های شهر نباشیم.

فرج زاده تاکید کرد: خودروی در نظر گرفته شده برای جمع‌آوری زباله‌ها صرفا در محدوده‌های ذکر شده تردد می‌کند و روزانه کار نظارت و جمع‌آوری زباله‌ها را انجام می‌دهد. در صورت موفقیت، این طرح قابلیت تعمیم به سایر شهرستان‌ها را دارد بنابراین اجرای مطلوب آن مستلزم همکاری اداره‌های محیط ‌زیست و راه و شهرسازی است.

منتشر شده در :2016/04/26 - 11:04|شناسه خبر: 26519 557 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه