امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۱۹:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

محور پاتاوه – دهدشت در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: با اخذ اعتبارات لازم محور پاتاوه- دهدشت در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد، دکترمحمد علی علیمردانی گفت: پروژه پاتاوه – دهدشت در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور است که به عنوان طرح ملی شهرضا – بهبهان در سال های گذشته شروع شده است.
وی با بیان اینکه طول این مسیر ۱۶۳ کیلومتر است که ۶۳ کیلومترآن در قطعه سوم باقی مانده است و ۷۲ درصد پیشرفتی دارد بقیه قطعات این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است در حال حاضر مردم عزیز دارند از آن استفاده می کنند افزود سال گذشته حدود ۹۰ میلیارد تومان و در پایان سال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار « جمعاً ۱۰۰میلیارد تومان» اعتبارات ملی بگیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه بسیار عالی است .حدود ۱۲ پل بزرگ در این قطعه به طول ۷۰-۱۲۰ متر وجود دارد که عملیات ساخت این پل به سرعت درحال انجام است و نیز ۵/۵ کیلومتر تونل داریم که تماماً کار شده و کلیه کارهای آن انجام شده است.
این مسئول اظهار داشت: از ۶۳ کیلومتر این قطعه ۲۳ کیلومتر به مرحله استفاده رسیده است که تردد محلی روی آن انجام میشود و ۴۰ کیلومتر باقی مانده از این ۶۳ کیلومتر در حال انجام عملیات خاکبرداری و خاکریزی می باشد که امیدوارم بتوانم در سال ۹۸ با اخذ اعتبار خوب در سال جاری این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

علیمردانی گفت: حدود ۴۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ برای این پروژه در نظر گرفته شده است پیگیر هستیم که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار بگیریم در واقع از طریق اعتبارات ملی پیگیر میباشیم تا در سال ۹۸ این پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: این پروژه از نظر استانی اهمیت بسزایی دارد چرا که ۴۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد که در بن بست قرار دارند با بهربرداری از این پروژه از بن بست خارج شده و درواقع به راه اصلی دسترسی پیدا میکنند که از نظر منطقی بسیار حائز اهمیت است و عملا هم مشاهده شده است که با افتتاح قطعات اول و دوم این پروژه کارخانه ها از قبیل سیمان مارگون در منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون در حال تولید است بنابراین از نظر صنعتی ، کشاورزی، اقتصاد بومی، توریستی و…خیلی کارگشا است و نیز از نظر ملی باعث کاهش فاصله مسیر بندر امام خمینی(ره) را به مرکز کشور می شود،کاهش زمان سفرو به تبع کاهش زمان حمل بار صنعتی، نفتی و… که از اهداف اصلی پروژه است و نیز تسهیل عبور و مرور بویژه در ایام نوروز و تعطیل که این منطقه پرترافیک است.

علیمردانی در پایان افزود: دو تقاطع در شهرستان کهگیلویه یکی ابتدای شهر دهدشت و دیگری ورودی سوق که با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان در قالب همین پروژه است که پیمانکار مشخصگ ردیده و زمین تحویل گردیده است که انشاءاله در آینده نزدیک کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز می شود.

منتشر شده در :2018/04/23 - 02:04|شناسه خبر: 33871 338 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه