امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۳۷:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری «طرح بهسامان» در دهدشت(+تصاویر۹

نمایشگاه عمومی  طرح بهسامان (سامان دهی بهتر انرژی) با حضور دانش آموزان و مسولان در دهدشت برگزار شد.

نمایشگاه عمومی  طرح بهسامان (سامان دهی بهتر انرژی) با حضور دانش آموزان و مسولان در دهدشت برگزار شد.

به گزارش راه ملت از دهدشت،رییس گروه مدیریت  مصرف توزیع برق استان در گفتگو باراه ملت اظهار کرد:هدف از برگزاری این طرح در واقع فرهنگ سازی در مدارس و منازل  است و دانش آموزان اموخته های خود را به منازل هم منتقل کنند.

پورمعرفت  با بیان اینکه  این  طرح  از مهرماه ۹۶ شروع  شد که  با شناسایی  ۵۰ مدرسه در مقاطع  دبستان و راهنمایی   تفاهم  نامه ای  میان  آموزش و پرورش و اداره برق  برقرار شد  تصریح کرد:از هر مدرسه ۲ معلم و یک  مدیر به ویژه در رشته های علوم  تجربی و حرفه و فن  انتخاب و آموزش های لازم از طرف سازمان  بهره وری  انرژی ایران طی ۱۷ جلسه  به آن ها ارائه شد.

وی افزود:آموزش ها  در زمینه های  مختلف از جمله آشنایی با ساعات اوج  مصرف برق،انرژی های  نو،محیط  زیست،آلودگی های  زیست  محیطی،سوخت های فسیلی،راه کارهای  صرفه جویی هنگام  استفاده  از لوازم  خانگی  برقی و…  به  معلمان  بوده است و آن ها نیز این  آموزش ها را به  دانش آموزان  ارائه  کردند.

پورمعرفت  ادامه داد:در طول  سال  تحصیلی  نیز ۲ بازدید  از مدارس  شرکت کننده  در طرح  توسط  اداره برق و اموزش و پرورش  صورت گرفت  تا  فعالیت  مدارس ارزیابی  شد که  در این بین  برخی  مدارس  فعالیت عالی داشتند و برخی  نیز به علت  نداشتن فعالیت  از طرح  حذف  شدند.

رییس  گروه  مدیریت  مصرف  توزیع  برق استان عنوان کرد:۱۰۰ میلیون  تومان هزینه  این طرح  بوده  است و ۲۵۰ لامپ ال  ای  دی  برای آشنایی  دانش آموزان و ۱۷ هزار  دفترچه  با پیام های مدیریت  مصرف برق چاپ و به صورت  رایگان  در اختیار مدارس  قرار گرفته  بود.

وی در پایان  عنوان کرد:اختتامیه  این نماشگاه  فردا پنج شنبه نیز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ومدیر عامل شرکت توزیع برق استان  و با تجلیل از ۱۱ نفر(۳ معلم و ۸ دانش آموز) از هر مدرسه  با ارائه لوح  تقدیر و کارت هدیه  صورت می گیرد.

یکی از دانش آموزان نیز در گفتگو با خبرنگار راه ملت اظهار کرد:آموزش های  لازم در خصوص  استفاده مناسب از لوازم  برقی  منازل  از جمله اتو،جارو برقی،سشوارو… ،همچنین  اشنایی با ساعات  اوج مصرف برق  و هدر ندادن انرژی برق و…را با عضویت در این طرح  آموختیم و آن ها را با اعضای  خانواده  خود نیز در میان گذاشتیم   که  خودش می تواند   تاثیر  مثبتی در صرفه جویی  در مصرف برق  داشته  باشد و همچنین  من و دوستانم  آثار هنری  خود از جمله،کاردستی  و روزنامه  دیواری  با موضوع  صرفه جویی  در انرژی  برق  تهیه و در این نمایشگاه  به نمایش  گذاشته ایم.

منتشر شده در :2018/05/09 - 02:05|شناسه خبر: 34009 1157 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه