امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۴:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پایتخت طبیعت ایران میزبان سفیر اهدا خون در اولین روز زمستان/مردی که صد و شصتمین نهال نوع‌دوستی را در یاسوج کاشت

محمدامین جنیدی جعفری یکی از آن‌ انسان‌هایی است که سال‌ها با اهدا خون به بیماران نیازمند زندگی دوباره می‌بخشد، امروز در اولین روز زمستان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج میزبان این انسان بزرگ بود.

راه ملت: گرچه شاید این روزها مشکلات موجب شده مردم تا حدودی از همدیگر دور شوند و کمتر از احوالات هم باخبر باشند اما هنوز انسان‌هایی هستند که با از خودگذشتگی لبخند شادی را بر لب هموطنانمان می‌نشانند و در این روزهای سرد بیماران نیازمند را فراموش نمی‌کنند.

خوشحال کردن مردم به هر طریقی می‌تواند باشد از دست‌گیری مردم بی‌بضاعت گرفته تا اهدای خونی که می‌تواند حیات را در یک فرد نیازمند زنده کند.

آقای محمدامین جنیدی جعفری یکی از آن‌ انسان‌هایی است که سال‌ها با اهدا خون به بیماران نیازمند زندگی دوباره می‌بخشد، امروز در اولین روز زمستان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج میزبان این انسان بزرگ بود.

سر صحبت را که با آقای جنیدی باز کردم اهداف بزرگش در اهدا خون که از سال ۱۳۹۰ استان به استان شروع کرده باعث شد به داشتن چنین هموطنی افتخار کنم و مهمتر از آن، خرسند شوم که پایتخت طبیعت ایران در اولین روز یک فصل سرد افتخار میزبانی از چنین فردی را دارد.حرف‌هایش آنقدر دلنشین است که همه شما مخاطبان عزیز را به خواندن این مطالب دعوت می‌کنم.

محمدامین جنیدی جعفری متولد ۱۳۴۱ در استان تهران  کارمند بازنشسته وزارت کشور که از سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۸ سالگی کار پسندیده اهدا خون را آغاز کرد و اکنون که ۵۶ سال سن دارد هنوز اهدا خون می‌کند و خرسند از اینکه به هموطنانش کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تا قبل از حضور در استان‌ها ۱۳۱ بار اهدا خون داشته‌گفت: سال ۱۳۹۰ به فکر اهدا خون در تمام مراکز استان‌ها افتادم و به ترتیب حروف الفبا در مراکز این استان‌ها حضور یافتم و استارت کارم را ۲۰ بهمن ماه همان سال از شهر اراک زدم.وی در اهدا استان به استان خون امروز یکصد و شصتمین اهدا خود را در انتقال خون شهر یاسوج انجام داد و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که مقصد بعدی شما کجاست، گفت: به یاری خداوند ۱۶۱‌مین اهدا خون را فروردین سال ۹۸ در یزد انجام می‌دهم و به این ترتیب در تمام استان‌های کشورم افتخار اهدا خون را داشته‌ام.

جنیدی‌جعفری عنوان کرد: در تمام این اهدا خون‌ها از مدیرکل‌های انتقال خون دست نوشته‌هایی می‌گیرم که حاوی یکسری مطالب است چراکه کار این عزیزان قداست دارد و علاوه بر دریافت حقوق اجر معنوی زیادی برای آخرت آنها دارند و این عزیزان برای آرمان بشریت خدمت می‌کنند.‌

وی عنوان کرد:در پایان اهدا خون‌ها از دست نوشته‌های این عزیزان مقالاتی به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، عربی و فارسی در رابطه اسلام‌ستیزی و‌ ایران هراسی که در دنیا وجود دارد  چاپ و منتشر خواهم کرد که این مقالات اشاره به صلح‌دوستی و انسان‌دوستی مردم ایران دارد و اینکه مسلمان جماعت تا در مخمصه و مورد هجمه دشمن قرار نگیرد صلح‌دوست است‌ مانند هشت سال دفاع مقدس.

جنیدی‌جعفری عنوان کرد: اگر تحقیق کنیم به این موضوع پی می‌بریم که مسلمانان هیچگاه آغاز کننده جنگ نبودند بلکه مدافع بوده، قصد دارم بااهدای خونی که در سراسر کشور انجام می‌دهم به جنگ اسلام‌ستیزی و ایران هراسی که در دنیا است بروم.

این اهدا کننده خون بیان کرد: هدف دیگرم از حضور در استان‌ها و اهدا خونی که عصاره وجودم است  این که خونم را هموطنانم در سراسر کشور و به براداران مسیحی، زرتشتی، کلیمی و برادران مسلمانم هدیه کنم.

جنیدی‌جعفری بیان کرد: ما مسلمان‌ها در طول شبانه‌روز سه بار بعد از هر اذان نماز می‌خوانیم که اگر در اهدا خون هم همین روال را ایجاد کنیم تا انقلابی در بهداشت و روان جامعه ایجاد می‌شود، وقتی فرد عصاره وجود خود را اهدا می‌کند قطعا در انفاق و صدقه دادن از دیگران هم جلوتر خواهد بود.وی ادامه داد: نمی‌دانم گیرنده خون من چه کسی است اما خونی که اهدا می‌کنم شاید به یک برادر زرتشت یا مسیحی و یا یک خواهرم مسلمانم اهدا شود اما یقین دارم که سازمان انتقال خون به عنوان امین، خون مرا به نیازمند می‌رساند.

وی بیان کرد: وقتی من جان خودم را برای نجات هموطنم می‌گذارم یقینا بهترین نوع صدقه است و چقدر زیبا است اگر کسی برای امام حسین(ع)عزاداری می‌کند به جای آنکه با آهن به سرش بزند خون اهدا کند، با هر بار اهدا خون چهار مریض احیا می‌شوند و این حس زیبایی است.

این هموطن ادامه داد: بانوان در سال ۳ مرتبه و آقایان چهار مرتبه می‌توانند اهدا خون کنند و چه زیبا می‌شود وقتی هموطنان کهگیلویه و بویراحمدی من به پا خیزند و یک نهضت خون‌رسانی در استان ایجاد کنند.

جنیدی‌جعفری در بخش پایانی با بیان اینکه صدقه‌ دهنده در نزد خداوند محبوب است، خاطرنشان کرد: فرد اهدا کننده خون اگر تصور کند که خانواده خودش اولین نیازمند این خون اهدایی است مصمم‌تر به اهدا خون می‌شود.وی در پاسخ به این سوال که میانگین اهدا خون در بین بانوان کهگیلویه و بویراحمد پایین است، گفت: بانوان این استان باید تشویق شوند به اهدا خون و اگر این کار را بکنند پاداشی بیشتر از آقایان خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از هم‌استانی عزیز در استان کهگیلویه و بویراحمد چه کرد، چه لر و لک می‌خواهم به اهدا خون تشویق شوند و اهدا خون را به مانند نماز واجب بدانند.

منتشر شده در :2018/12/25 - 12:12|شناسه خبر: 35919 900 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه