امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۶:۵۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تعطیلی ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمد از‌ تعطیلی ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ پریسا راد، معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: پس از گسترش ویروس کرونا ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان برای فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از سرایت بیماری تعطیل شد که منجر به بیکاری بیش از یکهزار هنرمند شده است.

خانم راد افزود: کارگاه‌های انفرادی و تولیدات خانگی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود فعال بودن، اما محصولات تولیدی بر روی دست هنرمندان باقی مانده و عملا درآمدی برای آنان ندارد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم به هنرمندان برای نام نویسی برای بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری در استان انجام شده است، تاکید کرد: براساس برآورد‌های کارشناسی ویروس کرونا ۵۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی در این استان خسارت وارد کرده است.

راد اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی که به دلیل  ویروس کرونا دچار خسارت شده اند شناسایی و برای انجام حمایت در قالب تسهیلات بانکی یا حمایت‌های بلاعوض به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

راد گفت: ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که ۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.

منتشر شده در :2020/04/18 - 08:04|شناسه خبر: 48209 594 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه