امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۳:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جنگلبانان نمونه کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شدند

به مناسبت روز جنگلبان ازجنگلبانان نمونه استان کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.

به گزارش راه ملت از یاسوج ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین اظهارداشت ؛امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که می‌بایست به درستی حفظ واستفاده نماییم.

حکمتیان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد  رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی است که ۴۵۰ گونه آن گیاهی و دارویی است و این مقوله ظرفیت های بی بدیلی برای ثروت آفرینی در جنگل ها و مراتع دارد.

وی گفت:بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
حکمتیان عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران ۳۰ درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و پاسداری از این نعمت خدادای نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند را دارد که بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی استان را حفظ نماید.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعتها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری گردیده است؛ و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.

حکمتیان اصل در حاشیه این آئین، گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی از ستاد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ومصادف با روز جنگلبان با رعایت پروتکل بهداشتی مراسمی در این اداره کل برگزار که در این مراسم از جنگلبانان استانی با اهدائ لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

منتشر شده در :2020/08/18 - 09:08|شناسه خبر: 53056 327 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه