امروز :جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۱:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پارسایی: امتیاز تیم داری در لیگ دسته یک را برای جوانان و نوجوانان دهدشتی گرفتیم

نخستین نشست خبری پیش فصل تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت از دهدشت، نشست خبری پیش فصل تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت با حضور اصحاب رسانه و دو تن از بازیکنان این تیم در دهدشت برگزار شد.

مجید پارسایی، مدیرعامل و سرمربی فرازبام در این نشست اظهار داشت: عرض تسلیت دارم به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی خدمت همه ملت ایران که به گفته سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی، ما ملت امام حسینیم.

وی ادامه داد: امسال سومین سالی هست که خداوند فوفیق داد و توانستیم در لیگ برتر هندبال ایران، حضور داشته باشیم. این حضور را در این شرایط جنگ اقتصادی، در این شرایط حاکم بر جامعه جهانی به عنوان ویروس کرونا که واقعا شرایط بسیار سختی هست و قاعدتا باید به طبع این شرایط و به نوعی زندگی رفتاری مان را در همه شعونات اجتماعی و جامعه ای که داریم، متناسب با وضعیت کرونا تصمیم گیری کنیم و اقدام به حرکت کنیم.

سرمربی تیم فرازبام افزود: در ابتدا خسته نباشید می گویم خدمت همکاران مان در هیئت هندبال شهرستان، مجموعه کادر مدیریتی باشگاه، در راس جناب آقای پرما که با تلاش شبانه روزی خودشان این شرایط را بوجود اوردند که در این مقطع حساس با رعایت پروتکلهای بهداشتی شرایط تمرینی را لحاظ کنیم. و عرض خوش آمد دارم خدمت جناب آقای عباس اسدزاده بازیکن ارزنده و باتجربه ملی که در اولین سال حضور تیم در لیگ برتر کنار ما بودند و امسال هم پذیرفتند که مهمان ما دهدشتی ها و مجموعه فرازبام باشند. و همچنین تشکر ویژه دارم از جناب اقای مهرداد صمصامی، شخصی که در مجموعه هندبال به عنوان اسطوره اخلاق، رفتار ورزشی و منش پهلوانی زبانزد هستند و ایشان هم پذیرفتند که در کنار ما باشند.

پارسایی در ادامه با اشاره به حضور درخشان این دو بازیکن در سالیان گذشته گفت:  این دو به مدد سرمربی تیم و حوزه مدیریتی باشگاه بار مسئولیت هماهنگی بیشتر با بازیکنان را به دوش بکشند و  انشالله همچون سالیان گذشته بتوانیم زندگی اردویی خوبی را در کنار هم داشته باشیم و در جهت کسب افتخار و هدفی که برای خودمان ترسیم کردیم انشالله بتوانیم گام مثبتی برداریم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فرازبام خائیز افزود: امسال به واقع شرایط حساسی است. انجام ورزش، به خصوص ورزش هندبال به خاطر نوع درگیری که بازیکنان با هم دارند و آن فضایی که در این ورزش ترسیم شده بهرحال کار بسیار پر ریسکی است، ولی خب ما سعی کردیم این کار را  که بر اساس اشتیاق و علاقه و حقیقتا امروز کار ما از اشتیاق و علاقه گذشته و به نوعی به یک مسئولیت اجتماعی رسیدیم که برای خودمان طراحی کردیم و اون فضای امیدی است که برای رده های پایه مون داریم، بر این بودیم که تیمی را ببندیم که انشاالله امسال بتوانیم در لیگ حضور خوبی داشته باشیم .

وی با اشاره به عاجز ماندن همه دنیا در از بین بردن ویروس کرونا ادامه داد: سعی ما بر این بوده با توجه به فضای ترسیم شده به عنوان پروتکلهای بهداشتی که فدراسیون محترم هندبال جمهوری اسلامی ایران و حوزه وزارت ورزش طراحی کردند، بتوانیم به طبع آن بازیکن هایی را به شهرمان دعوت کنیم که امسال هم در لیگ حضور داشته باشیم.

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت گفت: امسال چند اتفاق خوب برای مجموعه ما رقم خورده. اول اینکه ما سعی کردیم بازکنانی را به خدمت بگیریم که بتوانیم در آینده روی آنها سرمایه گذاری کنیم که حدود ۶ نفر از انان ملی پوشان جوانان هستند که دو نفر از آنها از بچه های دهدشت هستند و فضایی را ایجاد کردیم که بتوانیم به مدت حداقل دو سال در خدمت شان باشیم و عزیزانی هم که به عنوان بزرگتر جامعه هندبال و به سبب تخصصی که در زمین مسابقه دارند در کنار هم جمع کردیم و با تلفیقی از تیم جوانان و با تجربه ها، امیدوار هستیم به اینکه با این شرایط بوجود آمده برای کسب سکو به مسابقات برویم.

وی ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که برای ما رقم خورد اینگونه بوده که با رایزنی هایی که با ریاست محترم فدراسیون هندبال داشتیم و لازم دیدیم که تیم های پایه مان به یک رشد بهتر و فضای پیشرفت را سریعتر طی کنند، امتیاز تیم داری در لیگ دسته یک را گرفتیم برای بازیکنان نوجوانان و جوانانی که در شهر دهدشت داریم تا بتوانند هم کسب تجربه ای داشته باشند و هم در موضوع نقل و انتقالات راحت تر و بهتر عمل کنند.

پارسایی در ادامه افزود: این مجموعه شرایطی را برای خود طراحی کرده که به سمت تاریخ سازی در ورزش کهگیلویه می رود. یکی از مولفه های اینکه ما بتوانیم به سمت تاریخ ساز شدن پیش برویم این است که لباسی که در اختیار داریم به عنوان یک هویت از آن استفاده کنیم. در این خصوص اجازه میخواهم گلایه ای داشته باشم به جامعه هنری استان به این دلیل که من خیلی تلاش کردم که این طرحی که برای لباس تیم طراحی کردیم بتوانیم بومی سازی تر کنیم. ما خیلی بدنبال این بودیم که اصالت این منطقه،و اون چیزی که گذشته ما بوده را در پیراهن مان طراحی کنیم، همانند کاری که از هنرمندان ایل بختیاری در مسجد سلیمان یا در تیم کشتی ایذه دیدیم ولی خب نتوانستیم متاسفانه علارغم تلاش های بسیار آن رسالتی را که در واقع جامعه هنری به دوش می کشد بتونه این کار را انجام بده که نه من بلکه هر کسی که بخواهد در آینده کاری اینچنین انجام دهد با فضای متعدد تری از این پازل ها بتواند به طرح جالبتری برسد. به همین منظور ما یک آگهی در فضای مجازی پخش کردیم که برای ما بسیار جالب بود به این صورت که بیش از ۷۰ جوان و نوجوان دهدشتی در این کار مشارکت کردند و هر کدام بنا به سلیقه خودشان و المان هایی که ما برایشان تعیین کرده بودیم، از گونه های گیاهی و جانوری خائیز و اصالت بلادشاپور طرح هایی را برای ما ارسال کنند و در نهایت با یک طراح در تهران به توافق رسیدیم و همانطور که می دانید از این لباس در مرکز استان هم رونمایی کردیم.

سرمربی تیم هندبال فرازبام در خصوص نحوه آمادگی این تیم برای مسابقات لیگ برتر نیز گفت: در این سه هفته توانستیم با یک برنامه کوتاه مدت کارهای هماهنگی را بیشتر انجام بدهیم و در کنار اون به کارهای بدنی بپردازیم که باعث شده تیم به یک آمادگی مطلوبی برسد که انشالله بتوانیم در دور اول مسابقات نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی در خصوص برنامه بازی ها و زمان برگزاری مسابقات ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا قرعه کشی مسابقات به گونه ای بوده که تیم ها در دو گروه شش تیمه با هم به رقابت بپردازند. تیم ما نیز با تیم های کیمیا کاشت کردستان، زغال سنگ طبس، فولادمبارکه سپاهان اصفهان، صنعت مس کرمان و هوانیروز اصفهان همگروه شده. نحوه برگزاری مسابقات هم به این صورت هست که تیم ها ۱۷ تا ۲۵ در شهر تهران به صورت متمرکز با هم به رقابت می پردازند که هر تیم در دور اول مسابقات ۳ بازی انجام میده که بازی های تیم فرازبام در روزهای ۲۰ ، ۲۲ و ۲۴ مهر به ترتیب با تیم های کیمیا کردستان، زغال سنگ طبس و مس کرمان در تالار شهید قاسم سلیمانی فدراسیون هندبال برگزار خواهد شد.

مجید پارسایی در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص جذب اسپانسر در کنار برند فرازبام گفت: امسال سومین سالی هست که هنوز نتوانستیم در بحث اسپانسر موفق باشیم و قطعا در این راه مدیران استانی می توانند کمک کنند. و این امیدواری را داریم که جامعه ورزش ما مدیران، که در راس استاندار محترم هستند را به پای کار بیاورند. و من از همین تریبون از اقای دکتر کلانتری درخواست میکنم که نه تنها به کمک ما بلکه با ایجاد کارگروه به رفع مشکلات ورزش قهرمانی استان بپردازند.

وی افزود: شهرداری یاسوج روزی هویت این شهر بود اما امروز کجاست؟ در حالی که ما میتوانستیم در یاسوج هم تیم فوتبال و هم تیم والیبال را در لیگ برتر داشته باشیم. بنابراین ما انتظار داریم برای ورزش قهرمانی نیز بودجه ای تخصیص داده بشه در استان چرا که با تعریف نشدن این بودجه ما هم نمیتوانیم مطالبه کنیم و میدانیم که مدیران عالی رتبه این استان میتوانند با یک کار ارزشی در شهرستان های ما تیم هایی را روانه مسابقات کنند که دیگر لنگ یک وعده غذایی نباشیم.

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر احتمال تشکیل تیم هندبال بانوان در اینده نیز با خنده گفت: سوال سختی پرسیدید! اما بهرصورت بانوان بخش مهمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و جالب است بدانید در تاریخ ورزش هندبال ایران سال ۱۳۷۴ اولین قهرمانی در هندبال بانوان ایران متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با تاکید چند باره بر این موضوع ادامه داد: همانطور که ورزش های پرتابی در حوزه زاگرس یک کاری است که نهادینه شده و بانوان ما هم توانمند هستند در کنار اقایان در همه ی شرایط زندگی دوشادوش سختی ها را کشیده اند، قطعا اگر فضا برای این موضوع بوجود اید و بتوانیم از دانش مربیانی استفاده کنیم که در بحث استعدادیابی کمک کنند و در این شهر مستقر بشوند انشالله تیم هندبال بانوان را هم راه اندازی می کنیم ولی اولویت اصلی ما همان بحث استعداد یابی و همان نقشه راهی است که در بحث اقایان کشیدیم و توانستیم بعد از ۳ سال مقام سوم خردسالان کشور و بعد از آن قهرمانی کشور را بدست بیاوریم.

 

عباس اسدزاده دروازبان با تجربه این فصل فرازبام خائیز دهدشت نیز در نشست خبری با اشاره به امکانات بی نظیر مجوعه هندبال فرازبام گفت: من در ایران امکانات و توجهی که در مجوعه فرازبام، خصوصا در رده های پایه به بازیکنان گذاشته می شود را حتی در تیم های صنعتی نظیر سپاهان و ذوب آهن هم ندیده ام.

بازیکن قائمشهری فرازبام در ادامه افزود: امیدوارم از مهندس پارسایی حمایت کنند که در این شرایط سخت اقتصادی کم نیاورند. من پارسال به دلایل خانوادگی نتوانستم که در خدمت این تیم باشم ولی خوبی از این مجوعه  و مردم این شهر دیدم که دوباره تصمیم گرفتم برگردم به اینجا و این را همه جا هم گفتم مردم دهدشت واقعا ادمهای خوبی هستند.

مهرداد صمصامی از کاپیتان های تیم ملی هندبال نیز که امسال دوباره به عضویت فرازبام درآمده در این نشست گفت: دو سال پیش که ما به دهدشت آمدیم، اولین جلسه که به تمرین رفتیم جوان ها و نوجوان ها رو دیدیم که در اون مقطع واقعا استعدادهای خوبی بودند ولی هنوز به اون مرز آمادگی نرسیده بودند اما چند وقت پیش وقتی در قالب بازی دوستانه با تیم بزرگسالان بازی کردند، واقعا نفس ما را بریدند و واقعا فکرش را هم نمی کردیم.

وی ادامه داد: این صحبت ها کردم که بدانید پشت این مجوعه یک برنامه ریزی طولانی مدت خوب بوده که الان به این نتیجه رسیده ایم. ما شاید جز تنها تیم های لیگ برتری باشیم که خداروشکر در این دو سه مورد تست کرونایی که دادیم هنوز مورد مثبت نداشتیم در حالی که اونطور که ما شنیدیم کلیه تیم ها درگیر این مسئله بودند، ولی کار در اینجا خیلی حرفه ای دنبال میشه. ما در باشگاه های دیگه هم بودیم ولی به نظر من این شهر درسته شهر کوچکی حساب میشه ولی از لحاظ کار هندبالی واقعا در سطح یک کشور است. ما هم امیدواریم این کار ادامه دار باشه و آقای پارسایی دلسرد نشن و با حمایت ها، روز به روز شاهد پیشرفت دهدشت و هندبال این شهرستان باشیم.

 

 

منتشر شده در :2020/10/08 - 10:10|شناسه خبر: 55763 445 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

دیدگاه ها بسته شده اند.

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه