امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۴۰:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای انتخابات ۱۴۰۰ مشخص شد

با اعلام ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا برای انتخابات ۱۴۰۰ مشخص شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به طور غیر همزمان و در دو مقطع زمانی مجزا انجام خواهد شد.

 

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ جمعاً به مدت ۷ روز ادامه دارد و ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند؛ بنابراین داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه کنند.

 

همچنین در این اطلاعیه در خصوص استعفای مقامات جهت داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آمده است: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

 

به گزارش راه ملت؛ لازم به ذکر است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابت شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

 

 

منتشر شده در :2020/12/03 - 10:12|شناسه خبر: 58843 616 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه