امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۳:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه:

پیک ششم کرونا در راه کهگیلویه /رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه عبور از این پیک

امروز( ۷بهمن ماه ۱۴۰۰)جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت با حضور فرماندار و مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش راه ملت: سید منصور تقوی امروز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونایی شهرستان اظهار داشت: واکسن تزریقی دز سوم سنین بالای ۱۸سال،۳۰ درصد است که از استان جلوتر هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت:بیش از ۱۰۸ پایگاه تزریق واکسن و ۱۵ مرکز نمونه برداری واکسن کرونا در شهرستان داریم و از دو هفته آینده واکسیناسیون ۹تا ۱۲ سال شروع خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آبی در شهرستان گفت:پیک غالب اُ میکرون وارد استان و تا شهرهای همجوار کهگیلویه امده است و شهرستان ما اساسا احاطه شده و عملا وارد موج ششم کرونا شده ایم.

وی در خصوص نمونه های کرونایی بیان داشت:روزانه ده درصد نمونه به یاسوج فرستاده میشود و نتیجه ۶۸ درصد اُمیکرون است.

تقوی افزود:متاسفانه بعد از ۱۵روز که مرگ کرونایی نداشتیم دیروز یک مرگ بیمار کرونایی در سن ۹۰سال داشتیم.

وی گفت: در سویه جدید از هر یکهزار نفر یک نفر قربانی می‌شود اما چون سرایت‌پذیری بیشتری دارد بسیار خطرناک است.

تقوی رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌ها و مدارس را ضعیف خواند و گفت: از نظر ما ۳۰درصد در مدارس به خاطر فراهم نبودن زیر ساخت‌های بهداشتی وعدم رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی شرایط خوبی ندارند.

وی بیان کرد: مجالس ختم، عروسی و دورهمی‌ها کنترل شود و نهادهای متولی از گسترش هرگونه تجمع خودداری کنند، مردم همه آماده و هوشیار باشند حتما فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شود.

تقوی با بیان اینکه ستاد بحران در زمان مشکل چه کمکی می توانند انجام دهند گفت: ما همیشه در شرایط بحران امکانات لازم از فضا تا امبولانس و تخت را نداشتیم و مجبور بودیم از شهر لنده و بخش ها به بیمارستان انتقال دهیم بنابراین دستگاه های متولی کمک هایی که میتوانند داشته باشند را اعلام کنند.

وی هدف از تشکیل این جلسه را تجربه در گذشته دانست و گفت: تصمیم گرفتیم قبل از اینکه به راحتی وارد مـوج ششم شویم با کمک ستاد بحران شهرستان راه های پیشگیرانه را انجام و حداقل به تاخیر بندازیم وهرچه ورود شهرستان به این پیک با تاخیر بیشتری باشد کمک بزرگی به مردم می کند.

منتشر شده در :2022/01/27 - 05:01|شناسه خبر: 71282 1435 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه