امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۵۶:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کارگاه “رمان” میزبان رمان نویسان شهر یاسوج

به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد کارگاه رمان در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد؛ حمید حسینیان مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گفت: رمان به عنوان یکی از سبک های نوشتاری توانسته است مخاطبان زیادی را خصوصا در ایران به خود جذب کند.
وی افزود: حوزه هنری با هدف تربیت و پرورش افراد علاقمند به نگارش رمان، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی برای رمان نویسان شهر یاسوج کرده است.
حسینیان با اشاره به برگزاری کارگاه “رمان” در شهر یاسوج تصریح کرد: این کارگاه به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان و با حضور استاد محمداسماعیل حاج‌علیان و جمعی از علاقمندان به این سبک برگزار شد.
وی بیان کرد: ابتدا به تعریف طرح و اهمیت آن در شکل‌گیری داستان پرداختند و به کلیدواژه‌هایی نظیر نقشه‌ی راه، ایده، درونمایه، چارچوب کلی، قصه‌ی اصلی و موضوع اصلی داستان اشاره کردند.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گفت: حاج‌علیان طرح و پلات را مهمترین وجه داستان دانستند و تاکید کردند که زیربنای یک داستان خوب، طرح آن است که اگر به درستی و کامل بنیان نهاده شود و جای ابهامی نداشته باشد، نویسنده راحت‌تر می‌تواند متن خود را بر اساس آن بنویسد.
وی با اشاره به بخش دیگری از این کارگاه افزود: انواع راوی و زاویه‌ی دید دیگر مولفه‌ای بود که حاج‌علیان به تشریح آن پرداخت. دانای کل نامحدود و محدود، سوم شخص، دوم شخص و اول شخص از انواع شیوه‌های روایت هستند.
حسینیان خاطرنشان کرد: حاج‌‌علیان در خلال مباحث کارگاه، به تعلیق و نقش آن در داستان پرداختند و آن را سبب جذابیت و کشش داستان دانستند.
وی در پایان تصریح کرد: حاج‌علیان اشاره کردند که در شروع تا پایان داستان، مواردی نظیر شخصیت‌پردازی، فضاسازی، ایجاد لایه‌های متفاوت برای عمق بیشتر داستان و مجذوب کردن مخاطب، بسیار اثرگذار و مهم‌اند.

منتشر شده در :2022/06/26 - 10:06|شناسه خبر: 76497 173 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه