امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۱:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وفاپور خبر داد؛ انجام نخستین جراحی تومور قاعده ی وسط جمجمه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: اولین جراحی تومور قاعده ی وسط جمجمه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انجام شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج سرکار خانم دکتر فاطمه وفاپور گفت: برای نخستین بار در این استان، جراحی برداشتن تومور مغزی قاعده‌ی وسط جمجمه بر روی یک کودک۶ ساله در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در خصوص تازه‌ترین دستاورد پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،‌ اظهار کرد:‌ برای نخستین بار در استان ، با همکاری تیم جراحی مغز و اعصاب و تیم بیهوشی بیمارستان شهید بهشتی، عمل جراحی برداشتن تومور قاعده ی وسط جمجمه به پایان رسید و بیمار جهت ادامه درمان به بخش ویژه انتقال داده شد.

دکتر وفاپور ضمن ابراز خشنودی از موفقیت این جراحی دشوار و حساس توسط تیم پزشکی و پرسنل مجرب برای راهنمایی‌های ارزنده آنها در طول این مسیر و همچنین از دکتر حریفی که این عمل جراحی را عهده دار بودند، تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مزایای این نوع اعمال جراحی از مراجعه به شهرستان‌های مجاور علاوه برخطرات جاده ای هزینه هایی را برای بیماران و همشهریان به بار می آورد که با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان شهید بهشتی از ترانسفر بیماران به استانهای همجوار کاسته می‌شود و این اقدام باعث می شود تا هم هزینه های بیماران کاهش یابد و هم افرادی که نیاز به عمل جراحی دارند در بیمارستان شهر خودشان مورد جراحی قرار بگیرند.
 
جراح متخصص مغز اعصاب بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز،گفت: کودک ۶ ساله ای که بدلیل وجود تومور در بطن سه مغز ( قاعده ی وسط جمجمه) که با کاهش سطح به مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کرده بود با تشخیص بموقع توسط دکتر مصطفی حریفی جراح متخصص مغز اعصاب با توجه به وجود تجهیزات پزشکی مرتبط و کادر درمانی مجرب و مناسب جهت انجام عمل جراحی به اتاق عمل انتقال و مورد عمل جراحی و با موفقیت به پایان رسید و حال عمومی بیمار رضایت بخش است.

دکتر حریفی انجام امور درمانی از زمان مراجعه تا درمان را باتوجه به مهم بودن این عمل کمتر از ۴۸ ساعت عنوان کرد.

وی تحقق این امر را بیانگر همکاری مناسب بین بخشی و اجرای بهینه فرایندهای درمانی در واحد های تابع دانشگاه علوم پزشکی کهکیلویه و بویراحمد دانست .

حریفی عمل فوق را در نوع خود بسیار حساس، نادر و مستلزم وجود تجهیزات پزشکی و کادر مجرب درمانی دانست و اذعان داشت: با تقویت و تجهیز امکانات پزشکی مناسب در مراکز درمانی استان می توان ضمن جلوگیری از اعزام اینگونه بیماران به دیگر استان ها ، خدمات بهینه ای به هم استانی های عزیز در عرصه سلامت و درمان ارائه کرد.

گفتنی است هم اکنون حال بیمار رضایت بخش است و تا چند روز آینده از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

منتشر شده در :2022/08/23 - 02:08|شناسه خبر: 78768 635 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه