امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۴۱:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری ۴ رویداد مهارتی مهم در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری چهار رویداد مهارت محور طی سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیک ملت؛ سید نوراله هدایت با تشریح این چهار رویداد مهارتی بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سال ۱۴۰۲ بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت، دومین دوره مسابقات مهارت زندانیان، دومین دوره مسابقات ملی کارگران ایران و دومین دوره مسابقات ملی نوجوانان را به جهت ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی و ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای میان شرکت کنندگان را بر گزار می کند.
وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اظهار داشت: این دوره از مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اجرا می شود و ثبت نام مرحله شهرستانی تا تاریخ۳۱ خرداد ماه از طریق سایت مسابقات ملی مهارت به نشانی www.skills.irantvto.ir انجام می پذیرد و علاقمندان به شرکت در این مسابقات می توانند نسبت به ثبت نام اقدام و مدارک لازم را برای برای تایید به مراکز آموزش فنی و حرفه ای ۱۱ گانه مستقر در شهرستانهای استان تحویل نمایند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه جوانان ماهر و متخصص می توانند در این دوره از مسابقات شرکت نمایند، تاکید کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کاردانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای، آموزش عالی، علمی کاربردی، کارگران واحد های صنعتی و صنفی و … می توانند با رعایت شرایط سنی در این دوره از مسابقات شرکت نمایند.
هدایت با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان کشور افزود: این مسابقات با همکاری سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برای کلیه زندانیان و مددجویان مهارت آموزی یا دارای مهارت مستقر در مؤسسه های کیفری تحت پوشش سازمان زندانهای کشور در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود.
وی با اعلام اهداف این رویداد مهارتی، تصریح کرد: از اهداف این دوره از مسابقات فراهم نمودن رقابت سالم در بین زندانیان، ارتقای ضریب اشتغال پذیری ناشی از توانمندی های حرفه ای، افزایش مهارت زندانیان و غیره اشاره نمود.
سید نوراله هدایت در ادامه این خبر گفت: مسابقات مهارت زندانیان در حداقل ۵ و حداکثر ۷ رشته از میان رشته های جوشکاری، تعمیر خودرو، خیاطی، آرایش و پیرایش، صنایع چوب، قالی بافی، برق ساختمان و صنایع چرم با توجه به پتانسیل و قابلیت های استان ها برگزار می شود که تقدیر از برگزیدگان استانی طی مراسم رسمی و با حضور اعضای شورای مهارت استان صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همچنین در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات مهارت کارگران ایران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مسابقات مهارت کارگران را بر اساس استاندارد های بین المللی به صورت سالانه برگزار می کند و از اهداف اجرای این مسابقات میتوان به ایجاد نشاط در جامعه کارگری، افزایش بهره وری، پیشرفت شغلی و آشنایی با استاندارد های جدید مهارت و … اشاره نمود.
هدایت عنوان کرد: مسابقات کارگران در رشته های ماشین کاری صنعتی، گروه جوشکاری و گروه مهندسی انجام می شود که ثبت نام به صورت آنلاین تا تاریخ ۲۵ خرداد و از طریق سایت www.skills.irantvto.ir/news/wsco2 انجام می شود.
وی همچنین به برگزاری دومین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات برای نوجوانان رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال با هدف توسعه و ترویج آموزش های مهارتی در میان نوجوانان، ارتقاء و دانش مهارت نوجوانان، بستر سازی برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی مهارت، سوق دادن نوجوانان جهت یافتن آینده شغلی مناسب و غیره برگزار می گردد.

هدایت گفت: این مسابقات در دو سطح استانی و کشوری و در رشته های برنامه نویسی موبایل، راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار، طراحی گرافیک، طراحی صفحات وب و نقشه کشی معماری به کمک اتو کد برگزار می شود که علاقمندان می توانند تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه از طریق سایت مسابقات ملی مهارت به آدرس www.skills.irantvto.ir/news/jsco2 مراجعه و ثبت نام نمایند.

منتشر شده در :2023/06/06 - 07:06|شناسه خبر: 85007 118 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه