امروز :پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۲:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در قالب پروژه مهر کهگیلویه و بویراحمد؛

تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌ها با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تا مهر ماه سال آینده تحویل مدارس استان خواهد شد

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ طرح آموزشی در مناطق مختلف این استان در دست ساخت است که از این تعداد ۴۲  طرح در قالب ۱۱۸ کلاس درس با اعتباری بیش از دو هزار میلیارد ریال تا مهر ماه ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش راه ملت؛ سید ولی موسوی در جشنواره جام رسانه امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۳ طرح آموزشی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

وی اظهار کرد: همچنین در دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان نها، گرمایشی و سرمایشی هزینه شد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل معادل ۳۰۰ دانش آموز با استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی و تربیتی، مدیران، معاون آموزگاران، آموزگاران و سایر نهادهای برون سازمانی از جمله سازمان بهزیستی مراکز بهداشتی و درمانی، دهیاران و.. شناسایی و جذب آموزش و پرورش شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در قالب پروژه مهر تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان ها و گرمایشی و سرمایشی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تا مهر ماه سال آینده تحویل مدارس خواهد شد.

جمالی اظهار کرد: بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزَشی و کمک سرانه مصرفی ۷۲ هنرستان در ۲ سال اخیر جذب و توزیع شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از سه هزار و ۱۸ آموزشگاه با ۱۷۲ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزار و ۴۰۷ کلاس درس در استان وجود دارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد آموزشگاه های غیر دولتی را ۳۰۲ واحد در قالب یک هزار و ۷۶۹ کلاس درس اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۹ درصد دانش آموز هم اکنون در مدارس غیر دولتی با بیش از ۳۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

موسوی عنوان کرد: بیش از هشت هزار و ۶۰۰ هنرجو، در ۷۲ هنرستان رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند که رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در دولت سیزدهم طرح رتبه بندی معلمان ردیف استخدامی چهار هزار و ۵۴ نفر آموزگار ابتدایی، دبیری، هنرآموزی و نیروهای کیفیت بخشی شامل مراقبت سلامت، مشاور، مربی پرورشی و امور تربیتی در قالب کانون‌های ارزیابی به شیوه کیفی و اطمینان بخش اجرا شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح رتبه بندی معلمان از اقدامات بر زمین مانده بود که بعد از ۱۱ سال در دولت سیزدهم اجرا شد که از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱۴ هزار و ۹۵۶ نفر فرهنگیان و بازنشستگان مشمول قانون رتبه بندی شدند.

موسوی افزود: همچنین بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در دو مرحله به فرهنگیان استان پرداخت شد.

وی اظهارکرد: هم اکنون بیش از ۴۰ هزار دانش آموز متوسطه دوم در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند. تاثیر معدل کتبی در کنکور امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد خواهد بود.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی سالانه بیش از پنج هزار نفر از معلمان متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه ای در طرح شهید کاظم آشتیانی ساماندهی کودکستان ها، ساماندهی تمام مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان اعلام کرد.

موسوی اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش اعلام و بیان کرد: در قالب این طرح ۱۰۸ دانش آموز در مدارس بالای ۵۰ دانش آموز شناسایی و عضو شدند.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2024/06/15 - 07:06|شناسه خبر: 91630 30 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه