مدیرعامل آتشنشانی یاسوج گفت: ۵۰ درصد تماسهای روزانه مردمی با شماره گویای ۱۲۵ آتشنشانی مزاحمتهای تلفنی است.
راه ملت: «محمد رستمی» در نشست با خبرنگاران از آموزش ۲۰۷۷ نفر برای آشنایی با خدمات آتشنشانی در هنگام حوادث و سوانح خبر داد و گفت: یکی از رسالتهای آتشنشانی آموزش به افراد و دستگاههای مختلف برای رویارویی با سوانح و حوادث است.
وی اظهارکرد: از همینرو در مراکزی چون مدارس، دانشگاههای علمی کاربردی، هلالاحمر، بیمارستانها و سایر دستگاهها این آموزشها را در ۱۰ ماهه اخیر به ۲۰۷۷ نفر ارائه کردیم.
مدیرعامل آتشنشانی یاسوج خاطرنشان کرد: در این مدت از سال تعداد کل عملیاتهای آتشنشانی یاسوج ۹۹۸ مورد بوده است که بیشتر این عملیاتها در ماههای خرداد و تیر امسال بوده است.
رستمی تصریح کرد: بیشترین عملیاتی که در آن شرکت کردهایم مربوط به حوداث و سوانح جادهای بوده است.
وی ادامه داد: ۸۳ مورد آتشسوزی منازل، ۶۷ مورد آتشسوزی در مزارع و ۱۱۵ مورد آتشسوزی در منابع طبیعی داشتهایم.
مدیرعامل آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۰ مورد از مجموع حدود ۷۰۰ مورد تماسهای روزانه مردمی با شماره گویای ۱۲۵ آتشنشانی مزاحمتهای تلفنی است.
رستمی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ مورد نیز از این تماسها در طول شبانهروز اشتباهات سهوی از سوی مردم با سایر دستگاههای خدماتی از جمله خط گویای ۱۲۱ مربوط به اتفاقات برق است.
وی یادآور شد: اصحاب رسانه و مطبوعات میتوانند در این زمینه نسبت به فرهنگسازی و آگاهیبخشی اطلاعرسانی کنند، چون بدون شک مشغول کردن تلفن گویای ۱۲۵ تبعات جبرانناپذیری برای شهروندان و خانوادهها دارد./ایسنا
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712