در برنامه گامی دیگر دو کارشناس سیاسی و فضای مجازی به عنوان مسائل مختلف در مورد راهکارها و تهدید های فضای مجازی در انتخابت شوراها پرداختند.
راه ملت: ، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برنامه انتخاب از شبکه دنا شب گذشته ساعت 20:20 دقیقه با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی و انتخابات شورای شهر و روستا بر روی آنتن رفت.
این برنامه با حضور خلیفه خلقی پور کارشناس مسایل سیاسی و مدرس دانشگاه، محمود محمدی مدیر موسسه منادیان بصیرت استان کهگیلویه و بویراحمد و با مجری گری سید ناصر رضایی پخش شد.
در ابتدای این برنامه خلیفه خلقی پور کارشناس فضای مجازی در زمینه فضای مجازی، انتخابات و آسیب های پیش روی آن گفت:تبلیغات یکی از مهمترین راهکارها برای معرفی کالا ها، خدمات و فعالیت ها به جامعه است و باید بدانیم که پایه اولیه آنچه می خواهیم عرضه کنیم تبلیغات است.
این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: در انتخابات هم به همین شکل یکی از مهمترین اقدامات و مهارت ها تبلیغات موثر است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از ابزار های مهم در بحث تبلیعات انتخابات است، اظهار کرد: در این حوزه تنوع و پتانسیل ها بالا است و عدم شناخت این فضا می تواند یک تهدید به شمار بیاید.
خلقی پور گفت:در انتخابات مشارکت اجتماعی ، عرضه خدمات ، شناخت و معرفی در حوزه مجازی را باید مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به اینکه یکی از فضاهایی که فرصت تبلیغات در آن وجود دارد فضای مجازی است ،تصریح کرد: امروزه فضای مجازی تاثیر گذار ترین و پر نفوذترین حضور در عرصه انتخابات را دارند که این هم میتواند یک فرصت و هم یک تهدید باشد.
این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: باتوجه به ورود فضای مجازی به زندگی روزمره مردم جلوگیری استفاده از آن سخت است.
وی به مقایسه نوع تبلیغات در گذشته و حال اشاره کرد و گفت:اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در جامعه بسیار بالا و حتی از سرانه یک هم بالا تر است چرا که یک فرد ممکن است چند خط تلفن داشته باشد.
خلقی پور با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک فضای گسترده با اطلاعات بالا است ، بیان کرد: ما می توانیم به فضای مجازی به عنوان یک فرصت آگاهی بخشی به جامعه نگاه کنیم.
این کارشناس فرهنگی افزود:هر ابزاری هم آسیب هایی دارد که باید شناسایی و برای پیشگیری به جامعه آگاهی بخشید.
خلقی پور عنوان کرد : باید های قانونی که وجود دارد باید به جامعه آموزش داده شود و در این فضا به دنبال رشد و ارتقاع جامعه بود.
وی اظهار کرد:امکان انتخاب درست مابه خصوص در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط این فضا دستخوش تغییرات قرار می گیرد .
وی گفت:هم سیاستگزاران و هم کسانی که در معرض انتخاب قرار دارند و خود مصرف کنندگان سعی کنند که افراد شایسته را انتخاب کنند.
خلقی پور افزود:سهم فضای مجازی در بستر های تبلیعاتی روز به روز در حال افزایش است که ما باید متناسب بت رشد در این فضا برنامه ریزی داشته باشیم و از ان استفاده لازم را ببریم.
خلقی پور به سرشماری نفوس و مسکن در سال گذشته اشاره و تسریع کرد: حدود ۴۸/۴ درصد از این سرشماری نفوس و مسکن از طریق اینترنت انجام گرفت و این نشان می دهد که تا چه اندازه مردم ما به فضای مجازی روی اورده اند .
این کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد:جامعه تحت پوشش رسانه های بسیار گسترده و بدون مرز است که هم پیام دهنده و هم گیرنده راحت از این امکانات استفاده می کنند ، به طوری که بسیاری از سایت های اطلاع رسانی و کانال ها به نسبت اقلام تبلیعاتی دیگر کم هزینه است.
خلقی پور گفت:آن چیزی که نفوذ این ابزار را در جامعه بالا برده است کلاس استفاده از این برنامه ها است که خو یک آفت و آسیب برای فضای مجازی محسوب می شود.
وی در پایان افزود:امروزه باتوجه به انتخابات پیش رو مهمترین دلایل گرایش به سمت فضای مجازی تبلیغات انتخاباتی است.
همچنین مدیر موسسه منادیان بصیرت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای مجازی هم می تواند فرصت برای کاندیدای شوراها باشد و هم تهدید ، گفت: مردم نباید به نظر سنجی های کاندیدای شوراهای شهر و روستا اعتنایی کنند چرا که هر فرد می تواند با چند اکانت مختلف به راحتی رای بدهد.
محمود محمدی با بیان اینکه نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در زمانی که برای آنها مشخص شده است تبلیغات را شروع کنند، تاکید کرد: ان شاء الله که مردم با حضور حداکثری خودشان در انتخابات پیش رو برگ زرین دیگری برای کشورمان رقم بزنند.
انتهای پیام/7044
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712