امروز :شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۴۵:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تامین اجتماعی استان اعلام کرد :

یک هزار و ۷۵۵ نفر به بازنشستگان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد

۱۷۵۵ نفر در سال گذشته به جمع بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد پیوستند.

به گزارش راه ملت؛ مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۵۴۱ نفر بازنشسته، ۱۵۵ نفر بازمانده بیمه شده و ۵۹ نفر نیز ازکارافتاده کلی هستند.

رسول چراغ سحر تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران این استان تا پایان سال ۱۴۰۲ را ۱۹ هزار و ۶۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع این تعداد، ۱۲ هزار و ۳۲ نفر بازنشسته، ۶۵۷۷ نفر بازمانده و ۱۰۶۵ نفر نیز ازکارافتاده کلی بوده اند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۸۲۴ میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران استان پرداخت شد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۳ نیز با اعمال ضریب افزایش سالانه ماهانه به طور میانگین حدود ۲۱۴ میلیارد تومان به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شود.

چراغ سحر تعداد بازنشستگان در مشاغل سخت و زیان آور را ۱۵۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: به طور میانگین میزان سنوات ارفاقی به بازنشستگان از مشاغل ۸ سال بوده است. به عنوان مثال، یک فرد بیمه شده، ۲۰ سال در شغل سخت و زیان آور کار کرده و با ۱۰ سال سنوات ارفاقی، برای او سابقه ۳۰ سال لحاظ شده و بازنشسته شده است.

به گفته وی بیمه شدگانی که در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت دارند، در صورتی که ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، می توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

چراغ سحر در مورد شیوه درخواست بازنشستگی در این سازمان گفت: بیمه شدگانی که شرایط قانونی چه از نظر سنی و چه از نظر سابقه بیمه ای را داشته باشند، می توانند بدون مراجعه به شعبه تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست بازنشستگی خود اقدام کنند.

منتشر شده در :2024/06/24 - 01:06|شناسه خبر: 91865 83 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه