امروز :جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۰۲:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ضرورت ترویج فرهنگ وقف منفعتی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت فرهنگ‌سازی وقف منفعتی در استان تاکید کرد.

به گزارش راه ملت، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تنوع خدمات در اوقاف گفت: اوقاف مجری مسابقات قرآن کریم است که در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن امسال ۸۰۰ نفر علاقمند و پژوهشگر قرآنی در رشته‌های مختلف قرآن شرکت کردند که توسط داوران بین‌المللی از استان‌های تهران و اصفهان داوری و ۳۰ نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری برنامه‌ها در اعیاد مختلف دینی اشاره و عنوان کرد: مراسمات دینی در ۳۵ تا ۴۰ بقعه متبرکه برگزار و روحانیونی از قم کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند اوقاف در جهت ترویج پوشش ایرانی اسلامی گفت: در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) یاسوج و امامزاده آقامیر(ع) توسط جمعی از بانوان کارگاه دوخت لباس برای تهیه لباس‌های ایرانی اسلامی راه‌اندازی شد که برای ایجاد اشتغال و ترویج پوشش ایرانی اسلامی این کار تداوم خواهد داشت.

نصیر‌الاسلامی با اشاره به اینکه ۱۶ ربیع‌الاول روز وقف و آغاز هفته وقف است، گفت: در سال گذشته در راستای نیت اجتماعی واقفین ۱۴۱ میلیون تومان، در امورات خیریه و کمک به ایتام، فقرا ‌و نیازمندان یک میلیارد و ۷۰۰ تومان، یک میلیارد و ۹۰۰ نیت واقفین برای مساجد و بقاع متبرکه ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، برای برنامه‌هایی مانند روضه‌خوانی هم ۱۳۰ میلیارد هزینه شد.

این مسئول عنوان کرد: در زمینه ازدواج و تهیه جهیزیه و اسکان زوج‌های جوان نیازمند وقف هستیم.وی با اشاره به ساخت یک مرکز درمانی خیرساز با همکاری جراح برجسته استانی دکتر ملک‌حسینی در روستای امامزاده قاسم(ع) گفت: ۳۵ مورد سند مالکیت مساجد و موقوفات صادر شد.

وی با اشاره به توزیع لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند گفت: با همکاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چندین چشمه سرویس بهداشتی در بقاع متبرکه گردشگرپذیر استان احداث شد.

منتشر شده در :2024/09/19 - 12:09|شناسه خبر: 93328 21 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه