امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۰۹:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آتش سوزی در مراتع امام زاده مختار شهرستان یاسوج

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد افزود: از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی می‌خواهیم، به طور ویژه، این اداره را برای کنترل آتش سوزی‌ها یاری دهند

راه ملت؛ به نقل از یک سایت محلی؛ ساعاتی پیش شعله‌های آتش، مراتع و جنگل‌های امامزاده مختار (ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با تائید آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی امامزاده مختار(ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، از پیشروی شعله‌های آتش به دلیل وزش باد و کمی امکانات مورد نیاز خبر داد.
سعید نظری گفت: متاسفانه شعله‌های آتش اکنون بخشی از عرصه‌های مرتعی و جنگلی امامزاده مختار(ع) شهرستان بویراحمد را دربرگرفته و تلاش‌های فراوانی از سوی پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و روستانشینان برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش درحال انجام است.
وی سطح آتش‌سوزی عرصه‌های مرتعی و جنگلی امامزاده مختار(ع) شهرستان بویراحمد را نامعلوم و خاطرنشان کرد: گیاهان خشک شده “پیوار” در منطقه فراوان که سرعت آتش‌سوزی‌ها را دوچندان می‌کند.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد ،امکانات موجود برای کنترل شعله‌های آتش را محدود و ضعیف ارزیابی وتصریح کرد: امسال ، چهار مورد آتش سوزی در شهرستان داشته‌ایم.
نظری گفت: مناطق ” دره گلی ” ، ” ساران ” ، ” نرماب ” و “امامزاده مختار(ع) ” مناطقی هستند که مراتع و جنگل‌های آن طعمه حریق شده‌اند.
وی، سطح هکتاری عرصه‌های جنگلی و مرتعی در شهرستان بویراحمد را ۴۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان، ۳۳۰ هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع است.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد افزود: از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی می‌خواهیم، به طور ویژه، این اداره را برای کنترل آتش سوزی‌ها یاری دهند./عصر دنا
منتشر شده در :2015/06/01 - 05:06|شناسه خبر: 10255 829 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه