امروز :چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۶:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ناطق‌نوری: از زمان ناصر‌الدین‌شاه تا زمان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد

راه ملت: به نقل از اعتماد، علی‌اکبر ناطق‌نوری که به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود در نشست صمیمی برخی روحانیون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدین‌شاه تا زمان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالی که در تمام سال‌های قبل نفت ۵٠٠ میلیارد دلار فروخته شد اما در […]

راه ملت: به نقل از اعتماد، علی‌اکبر ناطق‌نوری که به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود در نشست صمیمی برخی روحانیون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدین‌شاه تا زمان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالی که در تمام سال‌های قبل نفت ۵٠٠ میلیارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ میلیارد دلار نفت فروخته شد.

«از زمان ناصرالدین شاه تا پایان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت‌های قبل نفت نفروختیم.» این کنایه‌ای است که شیخ نور با آن حرف‌هایش را آغاز می‌کند؛ کنایه به دولتی که ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و حاصلش مشکلات امروز بوده است. شیخ علی‌اکبر ناطق‌نوری حین اینکه از مشکلات امروز کشور می‌گوید یک درخواست هم دارد؛ تاکید می‌کند که باید آْنچه در هشت سال گذشته رخ داده به مردم منتقل شود. او اما از چاله‌های پیش روی این دولت هم خبر می‌دهد و از غیرقابل مقایسه بودن درآمد نفتی این دولت با دولت قبل می‌گوید.

مثال می‌آورد از روزهایی که دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با کمترین درآمدهای نفتی پروژه‌ها را جلو برد. از استخدام‌های بی‌ضابطه دولت قبل می‌گوید و یارانه‌ها که معضل‌های امروز این دولت هستند. او اما از برجام هم می‌گوید. برجامی که او می‌گوید در مجلس فرجام خوبی خواهد داشت و جای نگرانی در مورد آن نیست. علی اکبر ناطق‌نوری هرچند صراحتا حضورش در انتخابات‌های پیش روی کشور را رد کرده اما از دو سال پیش که این دولت بر سر کار آمد انتقاد از گذشته و روشنگری از شرایط این روزهای کشور را در راس برنامه‌های خود قرار داده است؛ گفتن از مشکلاتی که از نگاه او این دولت با آن روبه‌رو است و نتیجه عدم مدیریت درست در دولت سابق است.

علی‌اکبر ناطق‌نوری که به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود در نشست صمیمی برخی روحانیون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدین‌شاه تا زمان دولت خاتمی به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالی که در تمام سال‌های قبل نفت ۵٠٠ میلیارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ میلیارد دلار نفت فروخته شد و به عبارت دیگر بیشتر از ٢٠٠ میلیارد دلار نفت بیشتری فروخته شد. وی با اشاره به منش و سیره امام راحل گفت: یکی از خصوصیات ایشان برخورد با تعریف و تمجید و تواضع و صلابت در رهبری بود و پس از ایشان نیز خلف صالح‌شان زمام امور را در دست گرفتند و در بیانات مختلف امام راحل نیز اشارات مستقیم ایشان به صلاحیت مقام معظم رهبری وجود دارد و در حال حاضر نیز ایشان با هوشمندی و درایت و اشراف مسائل را تدبیر می‌کنند و مدیریت مساله برجام و حفظ اقتدار کشور و جلوگیری از سوءاستفاده امریکا و غیرامریکا را از سوی ایشان شاهد هستیم و مدیریت مقتدرانه ایشان موجب افتخار و غرور است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز کسی را نه به صورت بالقوه و نه به صورت بالفعل برای جانشینی ایشان متصور نیستیم و حتی با فاصله زیاد نیز کسی را شایسته رهبری نمی‌دانیم و رهبری با صلابت و مدبرانه ایشان موجب سربلندی و عزت و اقتدار کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن جنایات آل سعود و داعش در منطقه گفت: هر جنایاتی که توسط این گروه‌های تکفیری و سعودی‌ها در منطقه ایجاد می‌شود مکافات عمل را برای آنان در پی خواهد داشت و البته مکافات عمل خود را نیز می‌بینند و امنیتی که ما امروز در کشور داریم در سایه رهبری و برکت خون شهداست.

مشکلات هشت سال گذشته به مردم منتقل شود

وی تاکید کرد: اگر امروز استکبار جهانی جرات حمله به کشورمان را ندارند به خاطر ترس از ملتی است که در صحنه جنگ تحمیلی و با دست خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادند و این ملت همان ملت زمان ابتدای انقلاب است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: روحانیت همواره در مصدر امور بوده و مردم مشکلات خود را به روحانیون منتقل می‌کنند و مردم تصور می‌کنند که روحانیون هیچ مشکلی ندارند و این در حالی است که روحانیون نیز مانند سایر اقشار با مشکلات اقتصادی درگیر هستند. وی ادامه داد: باید آنچه در هشت سال گذشته در کشور رخ داده به مردم منتقل شود و در عین رعایت شؤون و آبروی افراد، حقایق به مردم منتقل شود.

زیرساخت‌ها توسط دولت هاشمی در کشور ایجاد شد

ناطق‌نوری با دفاع از عملکرد هاشمی در زمینه سازندگی گفت: در حالی که هاشمی نفت را با کمتر از ١۶ دلار و گاه کمتر از ١٠ دلار فروخت اما تمام زیرساخت‌های کشور در آن زمان انجام شد و سدها و کارخانجات و راه‌آهن کشیده شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی پیمانکاران و کارگران پروژه‌های دولتی در گذشته تا چندین ماه حقوقی دریافت نکرده بودند و بدهی‌های سنگینی به دولت فعلی منتقل شده است.

وی ادامه داد: شرایط فروش نفت در دولت فعلی قابل مقایسه با دولت قبلی نیست و علاوه بر آن استخدام ۵٠٠ هزار نفر در سال آخر دولت قبلی مشکلات زیادی را برای دولت فعلی به وجود آورده است.

ناطق‌نوری یادآور شد: پرداخت یارانه‌ها باید به اقشار اولویت‌دار صورت می‌گرفت و از سوی دیگر باید به مردم ماهی گرفتن را به جای ماهی دادن یاد می‌دادیم و متاسفانه در اثر سیاست‌های نادرست، روستاها نیز مصرف‌کننده و خالی از جمعیت می‌شود.

مجلس به جمع‌بندی خوبی بر سر برجام می‌رسد

وی تاکید کرد: قضاوت در مورد برخی مباحث مطرح شده در مجلس و کمیسیون‌های مجلس بر عهده مردم است و خوشبختانه مردم نیز به خوبی قضاوت می‌کنند و پیش‌بینی من نیز از سرنوشت برجام در مجلس این است که کلیت مجلس به جمع‌بندی خوبی در این مورد خواهد رسید و جای نگرانی نیست.

ناطق‌نوری با اشاره به اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مجمع سه مسوولیت دارد و در این موارد اعمال وظیفه می‌کند که یکی مصلحت‌بینی در اختلاف مجلس و شورای نگهبان است و البته ما حق نداریم روی نظر شورای نگهبان حرفی بزنیم بلکه اعلام موضع می‌کنیم که فلان مورد فعلا به مصلحت کشور هست یا نه و اختیار دیگر دادن نظر مشورتی به رهبر است و اختیار سوم نیز این است که اگر مقام معظم رهبری مشکلی را تشخیص دادند ارجاع به مجمع است تا نظر مجمع را بپرسد.

 

منتشر شده در :2015/09/20 - 01:09|شناسه خبر: 15641 703 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه