امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۰۵:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مرگبارترین حادثه در طول انجام مناسک حج در ۹ سال اخیر/ مرگ بیش از ۴۳ ایرانی/ احتمال افزایش آمار تلفات + تصاویر و ویدیو

خبرنگار صدا وسیما نیز در اثر ازدحام جمعیت بی هوش شد و سپس با کمک افراد حاضر به هوش آمد.

راه ملت: به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: عربستان سعودی از کشته شدن دست کم ۴۵۳ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام بر اثر تراکم جمعیت در صحرای منی خبر داد. در این حادثه همچنین ۷۱۹ نفر از حجاج زخمی شدند.

بیمارستان‌ها در مکه مکرمه در پی حادثه رمی جمرات به حال آماده باش در آمدند. مجروحان به بیمارستان مرکزی منا منتقل شده اند. این حادثه در حین برگزاری مراسم رمی جمرات در منا در روز پنجشنبه رخ داده است.

۳۶۰۵۶۱۷_۴۰۹
 خبرنگار صدا وسیما نیز در اثر ازدحام جمعیت بی هوش شد و سپس با کمک افراد حاضر به هوش آمد.
بر اساس گزارش‌ها، ۴۳ زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۶۰ زخمی ایرانی در مراکز پزشکی و درمانی مشغول درمان هستند.
با توجه به گرمای هوا و دشواری امدادرسانی به مصدومان، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
۳۶۰۵۲۶۸_۷۱۲
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: خالد بن فیصل بن عبدالعزیز آل سعود، امیر مکه، از محل حادثه امروز در صحرای منا بازدید کرد.
این دومین حادثه مرگبار در جریان مناسک حج امسال در عربستان محسوب می‌شود. حدود دو هفته پیش نیز سقوط جرثقیل در مسجد الحرام نزدیک به ۱۲۰ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.
۳۶۰۵۶۱۵_۸۸۴۳۶۰۵۲۶۷_۵۰۰
پس از حادثه سقوط مشکوک جرثقیل در مسجد الحرام در روز ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) و وقوع حوادث دیگری همچون آتش سوزی در هتل ها و ریزش سنگ از کوه، کشته شدن حجاج در منا از نظر تعداد تلفات، بزرگترین حادثه حج امسال به شمار می‌آید.
وقایع ناگوار و پی در پی حج امسال در حالی رخ می دهد که دولت عربستان در سال های اخیر تبلیغات گسترده ای در خصوص ایجاد “تحول” در خدمت رسانی به حجاج به راه انداخته و مدعی استفاده از روش‌های نوین در بهبود ساختارهای مربوط به حج است.
۳۶۰۵۲۶۵_۱۲۴۳۶۰۵۲۴۰_۹۰۳
این اتفاق مرگبارترین حادثه در طول انجام مناسک حج در ۹ سال اخیر بوده است. در سال‌های گذشته نیز حوادث مشابهی در حین مناسک حج رخ داده است. در سال ۱۹۹۰ نیز ۱۴۲۶ نفر در تونل منتهی به مسجد الحرام، بر اثر ازدحام بسیار زیاد و افتادن حجاج زیر دست و پای دیگران جان باختند.
در سال ۱۹۹۴ نیز، ۲۷۰ نفر از حجاج به دلیل ازدحام جمعیت در پل جمرات کشته شدند. در سال ۱۹۹۷ نیز ۳۴۰ حاجی در منا به دلیل آتش سوزی در خیمه‌ها کشته شدند. این حادثه ۱۵۰۰ زخمی نیز بر جای گذاشت.
در سال ۱۹۹۸هم ۱۸۰ حاجی بر اثر ازدحام هنگام رمی جمرات جان باختند. حج سال ۲۰۰۴ هم با کشته شدن ۲۵۱ نفر به دلیل ازدحام جمعیت در رمی جمرات همراه بود.
در سال ۲۰۰۶ هم فرو ریختن سقف هتلی در مکه به کشته شدن ۷۶ نفر از حجاج آسیایی منجر شد. در همین سال ۳۶۳ نفر هم به خاطر ازدحام جمعیت در رمی جمرات کشته شدند.
در ویدیو زیر که در خیابان ۲۰۴ منا ضبط شده، تراکم و ازدحام منجر به این حادثه به تصویر در آمده است.

برای دانلود ویدیو کلیک کنید

منتشر شده در :2015/09/24 - 03:09|شناسه خبر: 15861 2219 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه