امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۳۴:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

۲۰ نفر مربی قصه‌گو از میان قصه‌گوهای مرحله شهرستانی این جشنواره به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند

راه ملت: به نقل از فارس، عصر امروز همزمان با هفته ملی کودک، آئین افتتاحیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

عیسی گرجی‌زاده در این آئین ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان و حاضرین جلسه، اظهار کرد: ۲۰ نفر مربی قصه‌گو از میان قصه‌گوهای مرحله شهرستانی این جشنواره به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قصه‌ها بخش عظیمی از میراث کهن جامعه‌های بشری را تشکیل داده و نسل به نسل منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: به دلیل این که بخش مهمی از تعلیم و تربیت کودکان به عهده قصه‌ها است، باید در انتخاب داستان‌ها و قصه‌هایی که برای آنها گفته می‌شود دقت کرد.

گرجی‌زاده مطالب و حوادث قصه‌ها را بر رفتار کودکان موثر دانست و اذعان کرد: محور اصلی در انتخاب قصه برای کودکان باید رفتارهای رایج و مسائل روزمره آنها باشد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد سرگرم کننده بودن، برانگیختن حس کنجکاوی در کودکان، فعال کردن تخیل و افزایش توانایی ذهنی کودکان را از خصوصیات و ویژگی‌های یک قصه خوب بیان کرد.

وی تصریح کرد: ۲۰ مربی قصه‌گو از مراکز پرورشی کودکان و نوجوانان سراسر استان در مرحله استانی این جشنواره شرکت کرده که پس از اتمام قصه‌گویی و جمع‌بندی نظرات هیئت داوران، ۳ نفر از آنها برگزیده و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

گرجی‌زاده در پایان یادآور شد: آئین پایانی و معرفی برگزیدگان این مرحله از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، چهارشنبه ساعت ۹ صبح در سالن شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

 

منتشر شده در :2015/10/13 - 10:10|شناسه خبر: 16709 834 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه