امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۳۵:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دولت باید مسئله حجاب را از خود شروع کند/ حدود شرعی حجاب و مصادیق بدحجابی در کتب درسی تعریف شود

امام جمعه قلعه‌رئیسی، بی‌حجابی را یک تهاجم فرهنگی و دارای سه مرحله تحمیل، تخریب و تسلیم دانست و گفت: بی‌حجابی عامل اضمحلال فرهنگ دینی است

راه ملت: به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه که با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار شده بود ضعف خداباوری و معادباوری و فقر را از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان و با خطرناک خواندن معضل بدحجابی در جامعه اظهار کرد: مولا علی(ع) می‌فرماید«فقر باعث می‌شود که دختر خودآرایی کند و به دنبال شغل بگردد.»

امام جمعه قلعه‌رئیسی، عدم آگاهی و سهل‌انگاری را از دیگر عوامل دخیل در بروز آسیب‌های اجتماعی برشمرد و با بیان اینکه از بین رفتن قبح گناه در جامعه موجب می‌شود بدحجابی ارزش پیدا کند ترک امر به معروف و نهی از منکر، صدا و سیما، شبکه‌های مجازی و ماهواره را در شیوع پدیده بدحجابی موثر عنوان کرد.

صلواتی افزود: عدم نظارت دقیق بر عملکرد نهادهای فرهنگی اعتقادات دینی را تضعیف می‌کند، زنان بدحجاب چشم‌های هوسران را متوجه خود می‌کند و موجب تزلزل خانواده می‌شود.

امام جمعه قلعه‌رئیسی، بی‌حجابی را یک تهاجم فرهنگی و دارای سه مرحله تحمیل، تخریب و تسلیم دانست و گفت: بی‌حجابی عامل اضمحلال فرهنگ دینی است.

صلواتی، تقویت باورها و اعتقادات دینی خصوصاً اسلام‌شناسی و معرفت‌شناسی و تقویت معادباوری را از راهکارهای مقابله با معضل بدحجابی برشمرد و تبیین کرد: دینداری هزینه دارد اما هر هزینه‌ای در این راه سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه حدود شرعی حجاب و مصادیق بدحجابی در کتب درسی تعریف شود، غنی‌سازی اوقات فراغت برای زنان و دختران و برنامه‌ریزی دقیق برای مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر راهکارها عنوان و تشریح کرد: تلاش برای انتقال فرهنگ حجاب از طریق رسانه‌ها، پخش نوارهای مرتبط با موضوع حجاب از تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی، برگزاری جلسات هفتگی در محلات می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

صلواتی، وضعیت حجاب در ادارات و نهادها را متذکر شد و با مایه بدبختی عنوان کردن این وضعیت در جامعه اسلامی تصریح کرد: دولت باید مسئله حجاب را از خود شروع کند.

 

منتشر شده در :2015/10/15 - 12:10|شناسه خبر: 16767 648 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه