امروز :پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۵:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دکتر موسی خادمی:

فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران در کهگیلویه وبویر احمد پهن می‌کنیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را مهمترین برنامه مدیریت استان عنوان کرد و گفت: فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم.

راه ملت به نقل از تسنیم، سید موسی خادمی عصر امروز در بازدید از مجتمع ورزشی، تفریحی و اقامتی آزادی باقری یاسوج، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ۲۵ درصد نفت کشور، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، معادن فراوان و جاذبه‌های بسیار دیدنی و طبیعت بکر ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در این استان، خاطرنشان کرد: امنیت لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری در این استان فراهم است و از هرگونه همکاری با متقاضیان ایجاد طرح‌های بزرگ و تولیدی دریغ نمی‌کنیم.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از خسرو باقری صنعت‌گر کلاه نمدی این استان که با ایجاد کارخانه‌های متعدد و واحدهای تولیدی زمینه اشتغال یک هزار نفر را فراهم کرده است، ابراز کرد: این سرمایه‌گذار با وجود نداشتن تحصیلات دانشگاهی توانست سنت و مدرنیته را با هم جمع کند و با حفظ سنت‌ها توانست کارهای مدرن بزرگ و صنعتی را به سرانجام برساند.

خادمی افزود: باید قدران انسان‌های بزرگ باشیم و بدانیم سرمایه‌گذاران دنا صنعت یاسوج می‌توانستند فعالیت راحتری همچون بورس بازی و ملک بازی را انتخاب کنند ولی پول و آبروی خود را برای شکوفایی و رونق صنعت در استان گذاشتند تا هم اکنون یک هزار نفر شغل ایجاد کنند.

دولت با چک بی محل نمی‌تواند به توسعه کهگیلویه و بویراحمد کمک کند

خسرو باقری که مدیران کهگیلویه و بویراحمد از وی به عنوان پدر صنعت این استان یاد می‌کنند نیز در این بازید گفت: باید قدردان جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه باشیم زیرا این استان هرچه دارد به برکت این نظام و انقلاب اسلامی است و خدمات انجام گرفته در این ۳۷ سال قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی تصریح کرد: این استان با وجود منابع خدادادی فراوان و خدمات شایان انجام گرفته در طول عمر این انقلاب هنوز از محرومیت رنج می‌برد که عبور از این وضعیت نیازمند نگاه ویژه دولت است.

باقری گفت: در برخی مواقع دولت تنها روی کاغذ اعتباراتی را به این استان اختصاص می‌دهد که در تخصیص حداقل‌ها صورت می‌گیرد که این موضوع همچون نوشتن چک بی محل است.

کارآفرین کلاه نمدی کهگیلویه و بویراحمد از سفر خود به کشور آلمان برای خرید ماشین آلات مورد نیاز مجتمع دنا صنعت یاسوج اشاره کرد و افزود: در فرودگاه آلمان از من خواستند تا کلاه خود را بردارم ولی قبول نکردم و به مترجم خود گفتم بگوید کلاه خود را بر نمی‌دارم زیرا این جزئی از فرهنگ عشایری کشورم است.

باقری خواستار حمایت از کارآفرینان و صنعتگران این استان شد و عنوان کرد: بسیاری از کارآفرینان این استان به دلیل بدهی یا در زندان بسر می‌برند و یا فرار کرده‌اند و برخی نیز کج‌دار مریض فعالیت دارند.

وی با انتقاد از طولانی شدن سفر هیئت دولت به استان کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: انتظار می‌رود در این سفر برای خروج این استان از محرومیت و تسریع در روند رسیدن به توسعه برنامه‌ریزی و تصمیم علمی و منطقی اتخاذ شود.

بزرگترین مجتمع ورزشی و تفریحی جنوب کشور دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرعامل مجتمع ورزشی، تفریحی و اقامتی آزادی باقری یاسوج گفت: این مجتمع به عنوان بزرگترین مجتمع در جنوب کشور هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت نبود مشکل تا دهه فجر امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

لهراسب باقری افزود: مجتمع ورزشی، تفریحی و اقامتی آزادی یاسوج با زیربنای ۷ هزار و ۳۷۰ متر مربع احداث شده و برای ۹۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این مجتمع را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انتظار داریم مدیران استانی برای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری لازم را داشته باشند.

منتشر شده در :2015/10/19 - 12:10|شناسه خبر: 16937 684 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه