امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۵۶:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

صدور کارت ملی هوشمند در تمام دفاتر پیش خوان استان کهگیلویه وبویراحمد

با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال وضرورت وجود کارت ملی هوشمند مردم سریعتر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کنند

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی اداره ها و دفتر های خدمات پیش خوان دولت در شهرهای استان آماده صدور کارت ملی هوشمند برای متقاضیان است.

راه ملت: سید محمد علی تقوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال وضرورت وجود کارت ملی هوشمند مردم سریعتر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر و تحویل شده است، و بیش از ۲۴ هزار نفر از افراد واجد شرایط رای دادن باید مهلت سه ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.
تقوی اظهار کرد: باتوجه به اتصال سامانه ثبت احوال با سامانه جامع وزارت کشور ضرورت دارد افرادی که شناسنامه خود را گم کرده اند برای دریافت شناسنامه خود اقدام کنند.
وی عنوان کرد: اداره ثبت احوال در تولید آمار دقیق و به روز در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ماموریتی حساس، ظریف و مهم بر عهده دارد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید این ماموریت به صورتی انجام گیرد که به هویت و تابعیت مردم خدشه ای وارد نشود، افزود: تاکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار سند به صورت آرشیو تنظیم شده است.
وی ادامه داد: پوشش فیبر نوری در استان از خدمات مهمی است که تاکنون در مرکز استان، شهرستان کهگیلویه و گچساران به صورت کامل و در بقیه نقاط استان تقویت زیر ساخت های آن انجام و ۹۰ درصد مشکلات برطرف شده است.
تقوی ابراز داشت : کارت هوشمند وسیله ای مطمئن در فضای سایبری برای تشخیص هویت شهروندان ، ورود به فضای سایبری و استفاده در عرصه های اقتصادی و اجتماعی است.
این مسئول با بیان اینکه هدف از صدور کارت ملی هوشمند ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، یکپارچه سازی پروژه های موجود، افزایش بهره وری، حداقل رساندن امکان جعل هویت و افزایش توان کشور برای مدیریت بحران است، افزود: کارت ملی هوشمند در مواردی مانند شناسایی افراد به صورت الکترونیکی، امضای دیجیتال در فضای سایبری، ساماندهی و پرداخت یارانه ها، کارت سلامت، خدمات شهروندی، کارت بانکی، کارت بیمه و مرکز های تحصیلی و دانشگاه کاربرد اساسی دارد.

منتشر شده در :2015/11/02 - 09:11|شناسه خبر: 17673 706 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه