امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۹:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آغاز مجدد عملیات پروژه آبرسانی دهدشت غربی

با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.

راه ملت: به نقل از ایرنا، پروژه آبرسانی دهدشت غربی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی استان کهگیلویه وبویراحمد است که در چهار فاز برای تامین آب کشاورزی شهرستان کهگیلویه پیش بینی شده است.
فاز اول این طرح ۷۴ درصد و فاز دوم نیز ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فاز اول و دوم این طرح شامل ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاز ثانویه، خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه است.
حسین مددی یکی از کشاورزان بخش سوق با اشاره به اینکه بیش از پنج سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژ می گذرد گفت: روند اجرایی این پروژه بسیار کند و نگران کننده است.
وهاب حسینی یکی دیگر از کشاورزانی که بیش از یکصد هکتار زمین دیم دارد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه تنها درآمد مردم از کشاورزی حاصل می شود دولت باید برای جلوگیری از روند مهاجرت عملیات اجرایی این طرح را شتاب بخشد.
علی نویدی یکی دیگر از کشاورزان منطقه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی حومه غربی از سال ها قبل گفت: آغاز عملیات این پروژه امیدهای زیادی را در دل های زخم خورده کشاورزان این شهرستان زنده کرده است.
بخشدار سوق با اشاره به اینکه تعطیلی پروژه نگرانی زیادی را بین کشاورزان این بخش ایجاد کرده بود گفت: مسئولان استانی و کشوری با تامین به موقع اعتبار مورد نیاز این پروژه دغدغه کشاورزان این بخش را برطرف کنند.
تورج رزمجو با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی دهدشت غربی تنها امید کشاورزان و مردم، برای سکونت در این بخش است افزود: روند لاک پشتی این طرح زنگ خطر مهاجرت از این بخش را بصدا درآورده است.
وی اظهارکرد: جا دارد مسئولان اجرایی استان با همکاری مسئولان کشوری نسبت به تخصیص اعتبارات لازم از تعطیلی دوباره پروژه جلوگیری کنند.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از روز یکشنبه گفت: این پروژه به دلیل کمبود اعتبار بیش از هفت ماه بود که تعطیل شده بود.
علی پوزش با اشاره به تخصیص ۱۰ میلیارد ریال به این پروژه افزود: با تزریق این میزان اعتبار روند اجرایی پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر ۱۳۲ هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که تنها بخش کمی از این زمین ها آبی هستند.

منتشر شده در :2015/11/08 - 12:11|شناسه خبر: 17952 577 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه