امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۳۹:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همایش تبیین سیاستهای کلی جمعیت در یاسوج برگزار می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همایش ‘تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری’ روز دوشنبه دوم آذر ۹۴ در یاسوج برگزار می شود

راه ملت: رضا چمن روز شنبه در نشست هماهنگی همایش ‘تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری’ افزود: این همایش یک روزه از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۲ ظهر در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد و میهمان کشوری آن نیز محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی بیان کرد: این همایش با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و استانداری استان برگزار می شود.
چمن اظهار کرد: برگزاری این همایش جزو اولین تلاش ها و اقدام ها در زمینه تحقق سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است و باید اینگونه همایش ها در آینده با جدیت بیشتری در کهگیلویه و بویراحمد تداوم یابد.
وی عنوان کرد: برگزاری مطلوب و پربار این همایش موجب حمایت های همه جانبه مسئولان کشوری و وزارت بهداشت برای تحقق هر چه مطلوب تر سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می شود.
چمن ابراز داشت: سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دارای ۱۴ بند بوده و در آن بر مسائلی شامل رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان برای تربیت نسل صالح و کارآمد، پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری، تحکیم و پایداری بنیان خانواده، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی – ایرانی، ارتقای امید به زندگی، حفظ و جذب جمعیت در روستاها و مناطق مرزی و کم تراکم و مدیریت مهاجرت به داخل و خارج از کشور تاکید شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مهمترین آثار سوء کاهش جمعیت کشور می توان به نرخ رشد منفی، افزایش پیری و کاهش جمعیت جوان و موثر اشاره کرد.
چمن با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کشور بحران زا بوده و مشکلاتی را در آینده ایجاد می کند، گفت: ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری نیز در راستای جلوگیری از بروز چنین مسائل و معضلاتی است.
وی بیان کرد: آسیب ها و چالش های کاهش جمعیت برای قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد تبیین شده و تبلیغ، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تشویق های لازم نیز در زمینه کاهش سن ازدواج و ترویج ازدواج آسان در این استان انجام شود.
چمن اظهار کرد: دانشگاه ها، مراکز آموزشی، رسانه ها، تریبون های نماز جمعه و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های مهم برای آگاهی بخشی در زمینه سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و اهمیت تحقق آن هستند.
وی عنوان کرد: عمده ترین دلایل کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل افزایش سن ازدواج، افزایش میزان اشتغال و سطح تحصیلات زنان، مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده ها و افزایش ناباروری است.
چمن ازدواج به موقع و آسان را در افزایش نرخ رشد جمعیت کشور و کهگیلویه و بویراحمد موثر دانست و ابراز داشت: نشاط، پویایی، تحرک و پیشرفت هر کشور به وجود جمعیت جوان و فعال آن بستگی دارد.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2015/11/21 - 06:11|شناسه خبر: 18772 640 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه