امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۸:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۱۴ میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از وجود ۱۴ میلیون حاشیه‌نشین در کشور خبر داد.

راه ملت، ابوالفضل رضوی در حاشیه همایش توسعه روستاها در گچساران در جمع خبرنگاران افزود: ۶۰ درصد از حاشیه‌نشینان را روستائیانی تشکیل می دهند که به شهر مهاجرت کردند.

وی افزود: یک سوم روستاها و آبادی های کشور، خالی از سکنه هستند و از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۹۴، ۳۴ هزار روستا خالی از سکنه شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: در سال گذشته اعتبارات معاونت توسعه روستایی ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که با همکاری کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی این اعتبار به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رضوی ادامه داد: ۶ هزار و ۲۰۰ روستا از طریق تانکر آبرسانی می شد که این میزان در سال ۹۳ به بالای ۷ هزار روستا رسید و مشکلات بسیاری را برای مردم این روستا فراهم کرد.

وی یادآور شد: اقدام به موقع و با تدبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ردیف اعتباری آبرسانی موجب شد تا در سال جاری ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها اختصاص یابد که با احتساب بودجه قبلی این اعتبار به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با انتقاد از ارائه خدمات ضعیف آموزشی در روستاها تصریح کرد: در هر پایه تحصیلی درصدی بر درآمد خانوار افزایش داریم که این درصد در مناطق محروم ۲.۴ و در مرکز ۷.۲ افزایش یافته است.

رضوی همچنین تبعیض ها در ارائه خدمات شهر و روستا را مهمترین عامل در عدم توسعه روستاها عنوان کرد و اظهار داشت: نباید در خدمت رسانی به شهر و روستا تفاوت قائل باشیم.

وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۱۶ درآمد و رتبه ۵ هزینه را برخوردار است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یادآور شد: جمعیت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۳۵ صفر بوده و همگی روستایی بودند، اما در حال حاضر این میزان به ۴۷ درصد روستایی و ۵۳ درصد شهری تبدیل شده است.//مهر

منتشر شده در :2015/12/17 - 07:12|شناسه خبر: 20091 475 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه