امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۳۹:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی

که کسانی که در فتنه ۸۸ نقش ایفا نمودند قطعا رد صلاحیت خواهند شد/ مسئولین انتخابات منطقه چاروسا را بطور ویژه کنترل کنند

همین جا از استاندار، مدیرکل اطلاعات، نیروهای امنیتی و معاون سیاسی می‌خواهم بطور ویژه به انتخابات در منطقه چاروسا نظارت داشته باشند و کنترل کنند و اتفاقات گذشته را ببیند و دقت کنند چه کسی در روز انتخابات گذشته در بخشداری حبس بود و چرا این اتفاق افتاد

راه ملت: حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از گناهان کبیره که گناه فتنه است اشاره و تصریح کرد: کسانی که مردان و زنان با ایمان را در فتنه می‌اندازند و از این گناه هم توبه نمی‌کنند پس بر ایشان عذاب دوزخ و عذاب آتش‌سوزان است فتنه یعنی آشوب کردن، سلب آسایش، آزادی و امنیت از فرد و جامعه، مردم را به جان هم انداختن و ایجاد دو دستگی کردن و مردم را در شکنجه و آزار قرار دادن است.

صلواتی بیان کرد: جریانی که در آن حق از باطل به معنای واقعی روشن نیست یا هر دو طرف سهمی از حق و باطل دارند که در این باره خدای متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ خدای متعال راهنما فرستاد و در هر زمانی حجت خدا روی زمین است شاخص و قطب نما است.

وی تبیین کرد: گاهی فتنه سیاسی که در آن باطل برای تضعیف حقیقت و راستی لباس حق را به تن می‌کند و این نوع فتنه شاخصه‌هایی دارد از جمله دنیا طلبی و قانون شکنی، شخصیت مداری بجای حق مداری شبهه افکنی و هدف از فتنه گمراه کردن مردم است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه فتنه نفاق امروز یک فتنه جدیدی است که همه باید مواظب باشیم یادآور شد: شعار می‌دهند اما در عمل ضد شعار عمل می‌کنند همچون با طمطراق اسم مقام معظم رهبری را می‌آورند که آدم به شک و تردید می‌افتد اما ضد فرمایشات ولی امر عمل می‌کنند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه در خصوص فتنه در بیان مقام معظم رهبری و در جمع هیئت دولت در گذشته اشاره و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت فرمودند مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز پس فتنه خط قرمز نظام است لذا همگان بدانند حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات و از نماز هم واجبتر است.

صلواتی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اصلی این نظام جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی است عقل و شرع می‌گوید برای حفظ این نظام اسلامی که ثمره زحمات و مجاهدات همه انبیاء از آدم تا خاتم و اولیاء و اوصیاء از امیرالمومنین تا حجت ثانی عشر و تا به امروز است باید از ورود کسانی که اعتقاد به نظام ندارد اعتقاد به آرمان و اهداف امام ندارند جلوگیری به عمل آید.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه کسانی که در فتنه ۸۸ به قصد براندازی نظام بود شرکت داشتند دفاع و سکوت کردند حق ورود به این رکن اساسی نظام را ندارند تاکید کرد: ان‌شاءالله شورای نگهبان که چشم بینا در حراست از این نظام از تایید صلاحیت این افراد جلوگیری خواهد کرد و مردم هم بدانند که کسانی که در فتنه ۸۸نقش ایفا نمودند و ۸ماه کشور را به آشوب کشاندند و آن مصیبت و خسارت به کشور تحمیل کردند قطعا رد صلاحیت خواهند شد.

وی گفت: لذا همه بیدار باشند گوش همه ما به زبان و فرمایشات مقام معظم رهبری است که به فرموده علامه حسن زاده آملی گوشش به زبان امام عصر(عج) می‌باشد و هدایت های عام و خاص امام عصر(عج) است که این کشور را تا به امروز از این امواج پرتلاطم نجات داده است.

صلواتی در ادامه خطاب به مردم منطقه چاروسا گفت: در این منطقه قریب به اتفاق مردم مومن و متدین وفادار به ارزش‌های انقلاب و امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و این شاخصه و خصلت نماد مردم طیبی و این مرز بوم است از اوایل ماه رمضان امسال بعد از دو سال دولت دولت تدبیر و امید شاید هم عده‌ای از افراد و کلید بخشداری این منطقه را به یکی از بچه‌های همین منطقه واگذار کردند.

وی با بیان اینکه در این ۶ماه چه اتفاقی افتاد کدام مشکل حل شد؟ افزود: انتظار است مسئول اجرائی ارشد انتخابات در بحث انتخابات برابر قانون و طبق شعار دولت راستگویان بی‌طرف باشد نه اینکه خودش با تماس با معتمدین انتخاباتی از آنها بخواهد جریان سیاسی خاصی را همراه کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان گفت: همین جا از استاندار، مدیرکل اطلاعات، نیروهای امنیتی و معاون سیاسی می‌خواهم بطور ویژه به انتخابات در منطقه چاروسا نظارت داشته باشند و کنترل کنند و اتفاقات گذشته را ببیند و دقت کنند چه کسی در روز انتخابات گذشته در بخشداری حبس بود و چرا این اتفاق افتاد.

 

منتشر شده در :2015/12/18 - 07:12|شناسه خبر: 20123 663 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه