امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۳۸:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ساخت دو قطعه جدید تاسیسات نفتی در گچساران

رئیس کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران گفت: لابیرنت سیل (نشست بند) الکترو کمپرسورهای گازی و شیر محدود کننده روغن توربین های برق در این شهرستان طراحی و ساخته شد

رئیس کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران گفت: لابیرنت سیل (نشست بند) الکترو کمپرسورهای گازی و شیر محدود کننده روغن توربین های برق در این شهرستان طراحی و ساخته شد

راه ملت: به نقل از ایرنا، حسین شجاعی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این دو قطعه تاکنون از کشورهای خارجی تامین می شد، افزود: در زمان تحریم ها برای تهیه این قطعه ها با مشکل مواجه بودیم.
وی اظهار کرد: نبود شیر محدود کننده روغن در توربین های سولار نیروگاه برق صنعت نفت گچساران، منجر به از رده خارج شدن دو توربین برق در شرکت نفت و گاز این شهرستان شده بود.
رئیس نیروگاه برق شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران با بیان این که با ساخت شیر محدود کننده روغن دو توربین این نیروگاه وارد مدار شدند گفت: با طراحی قطعه جدید که در ورودی این شیر انجام شده کنترل فشار بهتر انجام می شود.
حسن قره قانی بدون اشاره به آمار تصریح کرد: ساخت این قطعه نقش زیادی درصرفه جویی ارزی و خود کفایی ملی دارد .
رئیس تعمیرگاه مکانیک شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران نیز گفت: لابیرنت سیل در الکترو کمپرسورهای واحدهای بهره برداری کاربرد دارد که نبود این قطعه موجب کاهش تولید شده بود.
حمید احمدی با اشاره به این که کمبود این لابیرنت سیل موجب از رده خارج شدن یک ردیف کمپرسور گازی شد گفت :نبوداین قطعه موجب می شد روزانه ۶۰ میلیون فوت گاز هدر رود.
وی اظهار کرد:ساخت این قطعه افزون بر جلوگیری از هدر روی گاز افزایش تولید نیز را به دنبال دارد.
منطقه نفت خیز گچساران در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۱۸ تولید نفت از مخزن گچساران از با چاه شماره ۱۳ آغاز شد .
میدان نفتی گچساران در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار گرفته و تاریخچه بهره برداری از مخزن نشان می دهد که بجز یک دوره کوتاه بین سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ ، تولید از مخزن گچساران همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با ظرفیت ۶۴۰هزار بشکه نفت در روز، سهم عمده ای در تامین درآمدهای اقتصادی ایران دارد.
این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از ۱۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش عمده آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.
حوزه نفتی گچساران به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی ایران شناخته می شود.
این شهرستان دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است که افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در حوزه نفتی گچسارات تولید می شود.

منتشر شده در :2015/12/21 - 10:12|شناسه خبر: 20350 998 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه