امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۰۳:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در اعتراض به مشکلات سد تنگ سرخ

تجمع کشاورزان روستای تنگ سرخ بویراحمد

تنها برای ساخت بدنه این سد بیش از ۲۰۰میلیارد تومان نیاز است اما اعتبارات قطره چکانی نه تنها نتوانسته حرکتی در این سد ایجاد کند بلکه بر مشکلات نیز افزوده است

راه ملت: این تجمع از صبح تا ظهر دوشنبه با حضور دهها تن از کشاورزان منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد برگزار شد.

این دومین تجمعی است که طی دو هفته اخیر در خصوص مشکلات حاصل از این سد در دست احداث برگزار می شود.

در تجمع امروز، کشاورزان و باغداران تنگ سرخی اعتراض خود را به مسئولان منابع طبیعی و آب منطقه ای استان نسبت به منابع ملی اعلام شدن اراضی باغی و  کشاورزی خود و همچنین تخریب باغات برای احداث سد و عدم پرداخت پول این اراضی ابراز کردند.

 

حضور چندین مسئول از استانداری استان در بین معترضان نیز نتوانست کشاورزان و باغداران معترض را آرام کند اما نشستی با حضور نمایندگان کشاورزان منطقه و مسئولان استانی برای حل مشکل برگزار شد.

اما پروژه سد تنگ سرخ که با هدف تامین آب شرب دراز مدت شهر یاسوج و روستاهای اطراف و همچنین شهر شیراز، در سال ۹۰ کلنگ زنی شد، این روزها حال و روز خوشی ندارد.

تنها برای ساخت بدنه این سد بیش از ۲۰۰میلیارد تومان نیاز است اما اعتبارات قطره چکانی نه تنها نتوانسته حرکتی در این سد ایجاد کند بلکه بر مشکلات نیز افزوده است.

متولیان این سد حتی نتوانسته اند اعتباری برای تملک زمین های مورد نیاز جذب کنند و معلوم نیست با این اعتبار اندک ساخت این سد چه زمانی به پایان برسد.

این طرح پس از چهار سال دارای پیشرفت فیزیکی ۶ درصدی است و این در حالی است که طبق برنامه می بایست در سال ۹۷ به پایان برسد و به نظر می رسد با اعتبارات موجود تا دو دهه دیگر نیز خبری از اتمام آن نیست.

سال گذشته تنها دو میلیارد تومان برای این سد که ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اختصاص یافت که حتی با این اعتبار هزینه و حقوق کارگران نیز قابل پرداخت نیست.

احداث این پروژه ملی علاوه براینکه اکنون با معارضات اجتماعی باغداران منطقه و کمبود اعتبار مواجه است، با سد دیگری به نام «فعالین محیط زیست» نیز مواجه شده که می گویند: احداث این سد اکوسیستم و محیط زیست رودخانه بشار یاسوج را از بین خواهد برد.

با این حال به نظر می رسد با مجموع این مشکلات احداث تنها سد بالادست استان که تا حدودی استان از آن منتفع می شود به این زودیها محقق نخواهد شد .

منتشر شده در :2015/12/22 - 09:12|شناسه خبر: 20435 1299 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه