امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۳۴:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

مرکز نگهداری کودکان کار یاسوج راه اندازی می شود

هوشنگ سیاوش‌پور امروز با اشاره به اهداف و سیاست‌های سازمان بهزیستی اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در راستای رسیدن به اهداف و ارتقاء شاخص‌ها در حال اجرا است. راه ملت: به نقل از فارس، معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در حوزه کودکان کار […]

هوشنگ سیاوش‌پور امروز با اشاره به اهداف و سیاست‌های سازمان بهزیستی اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در راستای رسیدن به اهداف و ارتقاء شاخص‌ها در حال اجرا است.

راه ملت: به نقل از فارس، معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابانی گفت: بحث کودکان کار و خیابانی همچون دیگر مناطق کشور به معضلی بزرگ برای هر شهری محسوب می‌شود که سازمان بهزیستی در این راستا برنامه‌های دارد.

سیاوش‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه بحث کودکان کار و خیابانی طی چند سال گریبانگیر شهر یاسوج بوده و درصد بالایی را به خود اختصاص داده است، گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی تنها وظیفه بهزیستی و اورژانس اجتماعی نیست بلکه بر اساس آیین‌نامه مورخ ۸۴/۴/۲۶ مصوب هیئت وزیران در چهارم مردادماه سال ۸۴ به دستگاه‌های ذی‌صلاح ابلاغ شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به وظایف ارگان‌ها و نهادهای متعدد در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی تصریح کرد: دستگاه‌هایی از جمله نیروی انتظامی، شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر، دادگستری، اداره کار و رفاه اجتماعی، صدا و سیما و وزارت بهداشت مسئول هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی سازمان بهزیستی موظف است نسبت به شناسایی، جذب، پذیرش و انجام امور مددکاری و روانشناسی اقدام کند.

این مسئول در ادامه از جمله وظایف نیروی انتظامی در بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی را برقراری امنیت تمامی مراحل اجرایی و تعیین تکلیف کودکان خیابانی بزهکار عنوان کرد و گفت: دادگستری در اجرای صدور مجوزها و احکام قضایی لازم در مراحل مختلف ساماندهی و ارائه مشاوره حقوقی لازم جهت تسهیل ساماندهی کودکان خیابانی دخیل است.

سیاوش‌پور تصریح کرد: شهرداری در راستای تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب جهت اجرای مراحل ساماندهی، تامین امکانات مورد نیاز ساماندهی یا اجرای تصمیمات کارگروه اجتماعی استان موظف به همکاری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه سازمان صدا و سیما به نوبه خود و بر اساس رسالت خبری و اطلاع‌رسانی موظف به انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغی لازم، تهیه برنامه‌ها و تیزرهای لازم برای آگاه‌سازی اقشار جامعه و همکاری رسانه‌ای با سازمان‌های مسئول است، گفت: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در راستای هشدار و آگاه‌سازی اولیاء دانش‌آموزان از طریق طرح مسئله توسط انجمن‌های اولیاء و مربیان، شناسایی و راهنمایی دانش‌آموزانی که در معرض آسیب بوده و ارائه آموزش‌های لازم و آگاه‌سازی دانش‌آموزان توسط مربیان و معلمان در خصوص خطرات فرار از خانه و دام‌های اجتماعی اقدام و همکاری لازم را در ساماندهی کودکان کار و خیابانی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر نیز می‌تواند در تامین خدمات حمایتی و انسان‌دوستانه جهت کودک و خانواده وی در حد مقرر بر حسب درخواست بهزیستی استان اقدام کند و کمیته امداد اعمال حمایت‌های لازم از خانواده‌های تحت پوشش حمایتی که دارای کودکان خیابانی هستند را مدنظر قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام داده است که عمده آن‌ها شناسایی کودکان در محل‌های پرتردد، ارجاع به واحد کودکان کار و خیابان، پذیرش و تشکیل پرونده به همراه والدین، انجام مشاوره تخصصی، پیگیری امور تحصیلی، ارائه کمک‌های مالی و موردی و… بوده است.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در سال ۹۴ در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام دادیم، گفت: بحث راه‌اندازی مرکز کودکان خیابانی را به بخش غیردولتی واگذار کردیم که بر همین اساس در شرف تاسیس این مرکز هستیم.

این مسئول از راه‌اندازی مرکز کودکان کار و خیابانی یاسوج در اسفندماه جاری خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده امیدواریم با تامین اعتبار و تکمیل در آینده‌ای روشن شاهد ساماندهی کودکان کار و خیابانی در این مرکز باشیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اورژانس اجتماعی صرفا جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی نیست، گفت: اورژانس اجتماعی بر حسب وظیفه و رسالت کاری خود به منظور بررسی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گام برمی‌دارد و آسیب‌های کودکان را از صفر تا ۱۰۰ بررسی می‌کند.

 

منتشر شده در :2015/12/22 - 02:12|شناسه خبر: 20470 706 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه