امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۶:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تلاش برای افزایش ۳ هزار هکتاری باغات کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش برای افزایش ۳ هزار هکتاری باغات کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۹۶ خبر داد.

راه ملت،جعفر گوهرگانی ظهر امروز در بازدید از برخی باغات شهر یاسوج و بررسی وضعیت باغداران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به وضعیت باغداران و جلوگیری از ضرر و زیان آن‌هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون کمک‌های خوبی از سوی دولت صورت گرفته است، تصریح کرد: موضوع مهم این است که باغداران به سمت بیمه رفته و نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به همه اقداماتی که برای شکوفایی کشاورزی و باغداری در سطح استان و مناطق مختلف شکل گرفته اشاره کرد و گفت: به همین منظور در راستای ایجاد و اجرای آبیاری نوین در مناطق استان اقداماتی صورت گرفته که نسبت به گذشته کم‌نظیر است.

وی راه‌اندازی برخی از پمپاژهای آب که از ۱۵ سال قبل کار آن‌ها راکد بود را از کارهای و اقدامات مهم جهاد کشاورزی استان برای خروج از رکود در این بخش عنوان کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه حمایت‌های دولت برای توسعه کشاورزی این استان چشمگیر بوده است، افزود: سال آینده این وضعیت که کمک زیادی به رشد تولید و اشتغال‌زایی و افزایش صادرات می‌کند بهتر و بیشتر خواهد بود.

گوهرگانی در ادامه اظهارات خود یکی از راه‌های توسعه باغات در سطح استان را توجه هر چه بیشتر به اراضی واقع شده در مناطق شیب‌دار عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید به وضعیت آب مناطق توجه بیشتری داشته باشیم که لازمه آن توسعه آبیاری نوین است.

وی بیان کرد: به همین منظور به دنبال توسعه باغات در استان هستیم که برنامه ما افزایش ۳ هزار هکتاری باغات تا سال ۹۶ در استان است.

گوهرگانی اشتغال‌زایی در باغات را یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: با ایجاد هر هکتار باغ در استان اشتغال‌زایی بیش از یک نفر ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان این رقم را بدون احتساب سایر موارد دیگر از جمله کمک به ایجاد زیرساخت‌هایی مانند ایجاد زیرساخت‌های سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی دانست و گفت: اگر در بحث صادرات ورود جدی‌تری پیدا کنیم رقم این اشتغال بیشتر خواهد شد.

 

منتشر شده در :2016/01/21 - 02:01|شناسه خبر: 21951 622 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه