امروز :سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۰۶:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استفاده از اهرم های “مذهبی و فرهنگی” برای پس زدن موحد کار درستی نیست

قاعدتا استفاده از بزرگان شهرستان به عنوان یک اهرم برای پس راندن موحد در این برهه از انتخابات نمی تواند برای هیچ کدام از طرفداران هر دو گروه مناسب باشد و هرچند همه میدانیم بخت و اقبال حجت الاسلام موحد نسبت به آقای تقوی جهت پیروزی در انتخابات پیش رو خیلی بیشتر می باشد اما مخالفت جناب دکتر تقوی و استفاده از شخصیت های بزرگ به عنوان مانعی جهت ورود حجت الاسلام را تنها می توان یک اشتباه سیاسی تاکتیکی قلمداد کرد که امیدواریم این اشتباه بیش از این ادامه پیدا نکند

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت، سید روح الله احمدی:

نزدیک به یک ماه تا پایان کورس انتخابات باقی مانده است و این کورس نفس گیر علی رغم رد صلاحیت چهره های سرشناس هنوز هم داغ داغ است و برخلاف اینکه برخی افراد سعی در القای سرد بودن انتخابات پیش رو دارند این مردم هستند که همیشه پشت نظام و رهبری بوده اند و قاعدتا در ۷ اسفند ۹۴ انتخاباتی پرشور خواهیم داشت.

این تنور امسال هم در کهگیلویه بزرگ مثل ادوار گذشته پر شور می باشد، اما چند روزی هست این شور و هیجان شدت گرفته است و گویا کهگیلویه بزرگ با یک دم مسیحایی جان تازه ای گرفته است و این جان گرفتن جز خبر حضور مرد سیاست کهگیلویه بزرگ دلیل و علتی ندارد.
حجت الاسلام سید محمد موحد که دور قبل نتوانسته بود وارد این کورس انتخاباتی شود و به دلیل بی نظمی برخی مخالفانش در به آشوب کشیدن شهر مجبور به مهاجرت از کهگیلویه شده بود این بار مجوز ورود به انتخابات را در حوزه تهران گرفته است و نشان داده است که تمام حرف و حدیث هایی که مخالفان ایشان در مورد رد صلاحیت این مرد سیاست عنوان می کردند شایعاتی بیش نبوده است.

با این حال سوال اینجاست که آیا موحد کهگیلویه را انتخاب می کند یا خیر؟ سوالی که مدتهاست ذهن طرفداران و حتی رقیبان ایشان را مشغول کرده است و تا این لحظه علی رغم جلسات متعدد هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است.

در این بین حمایت بزرگانی چون سید میراحمد تقوی از حجت الاسلام همیشه کفه ترازو را به نفع ایشان سنگین کرده است و یکی از عوامل مهم در موفقیت ایشان بوده است.

جناح راست میانه مدت ها قبل جلساتی با حضور چند شخصیت مطرح از جمله حجت الاسلام موحد، حاج عدل هاشمی، دکتر مژدهی پور و دکتر مصطفی تقوی برگزار کرده بود که خروجی آن بر همگان واضح و روشن هست.
در این میان مژدهی پور به بهبهان رفت و حاج عدل هاشمی و دکتر تقوی در کهگیلویه ماندند با این شرط که در صورت حضور حجت الاسلام موحد، از چرخه انتخابات خارج شوند تا کار به دست کاردان افتد و شود آنچه که کهگیلویه خواهان آن است.

پس از بررسی صلاحیت ها متاسفانه عدل هاشمی نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند تا عملا از این گروه تنها دکتر مصطفی تقوی در کورس انتخابات کهگیلویه بزرگ بماند.

اما اکنون که زمزمه های مبنی بر حضور حجت الاسلام موحد در کهگیلویه شنیده می شود و مردم کهگیلویه که هشت سال محرومیت و نگاه قومیت گرایی را تحمل کرده اند خواهان حضور ایشان می باشند گروهی سعی در ایجاد ایجاد اختلاف میان این دو شخصیت بزرگوار دارند تا به بهانه های مختلف اهداف خود را پیش ببرند و مانع از حضور حجت الاسلام موحد در این حوزه انتخابیه شوند.

قاعدتا همه می دانند خروجی جلسات با توافق تمام طرفین بوده و حالا “مرد هست و قولش”، اکنون که زمزمه های حضور حجت الاسلام موحد شنیده می شود، مخالفت با توافقی که گویا بر کاغذ نیز رفته است و امضاهایی هم صورت گرفته است چندان کار درستی نمی باشد.

قاعدتا استفاده از بزرگان شهرستان به عنوان یک اهرم برای پس راندن موحد در این برهه از انتخابات نمی تواند برای هیچ کدام از طرفداران هر دو گروه مناسب باشد و هرچند همه میدانیم بخت و اقبال حجت الاسلام موحد نسبت به آقای تقوی جهت پیروزی در انتخابات پیش رو خیلی بیشتر می باشد اما مخالفت جناب دکتر تقوی و استفاده از شخصیت های بزرگ به عنوان مانعی جهت ورود حجت الاسلام را تنها می توان یک اشتباه سیاسی تاکتیکی قلمداد کرد که امیدواریم این اشتباه بیش از این ادامه پیدا نکند.

 

مجدد باید ذکر کنم که علی رغم جو سازی های مجازی و اذهان به طرفداری و خواست مردم نسبت به حضور دکتر تقوی هنوز هم می توان به جرات گفت قلب مظلومان و درد کشیدگان کهگیلویه بزرگ منتظر حضور سپه سالار سیاست این حوزه می باشد، و در تمام مجامع خصوصی و عمومی پس از رد صلاحیت های چهره های مطرح در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ سخن ها، چشم ها و قلب ها منتظر حضور حجت الاسلام موحد می باشد.

البته این نکته نیز قابل ذکر می باشد که، شخصی که سالهای زیادی از عمر خود را در خارج از استان گذرانده است و طبق شواهد موجود گرایش اصلاح طلبی ایشان بیشتر می باشد حال که با استفاده از واژه اصولگرای معتدل و ورود به چرخه انتخابات و همراهی با گروه راست میانه در کهگیلویه که همیشه پیروز انتخابات را مشخص کرده است راهی را برای شناخت خود به جامعه پیدا کرده است نباید بر عهد خود پای بگذارد، که قاعدتا این تلاشها تنها در حد یک شناخت باقی خواهند ماند و مردم کهگیلویه عهدشکان را نخواهند پذیرفت.

امیدواریم بزرگان کهگیلویه بر عهد و وفای خود پایبند باشند که مردم تنها به عهدها و وفاداری ها نگاه خواهند کرد و رای خود را خواهند نوشت، قاعدتا شکستن قول و قرار ها و تحت فشار قرار دادن حجت الاسلام موحد از طرق مختلف کار بس نادرستی می باشد.

قاعدتا بزرگان کهگیلویه صلاح مملکت خویش را بهتر میدانند و قول و قرار های مردانه را فدای روابط شخصی خود نخواهند کرد.

به امید داشتن انتخاباتی پرشور برای پیشرفت کهگیلویه بزرگ…

منتشر شده در :2016/01/23 - 09:01|شناسه خبر: 22026 1033 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه