امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۱:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حمایت ارشاد اسلامی از موسیقی سنتی در کهگیلویه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه این اداره از موسیقی محلی شهرستان حمایت می‌کند گفت: موسیقی سنتی از فرهنگ بومی شهرستان است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

راه ملت، ایرج کاظمی‌جو عصر امروز در نشست ستاد خدمات اجرایی شهرستان اظهار داشت: سفرهای نوروزی فرصت مغتنمی برای عرضه فرهنگ بومی در عرصه‌های مختلف است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان این‌که پیشرفت فرهنگی وابسته به شناسایی فرهنگ بومی است افزود:اما با کمال تأسف می‌بینیم که فرهنگ بومی ما در ورطه فراموشی است.

کاظمی‌جو، توجه به توسعه و حفظ ورزش‌های بومی،موسیقی محلی و ادبیات آیینی را یک ضرورت دانست و با بیان این‌که صحبت کردن با گویش لری برای فرزندان افت کلاس شده است گفت: ورود فرهنگ مدرن نباید بهانه‌ای برای فراموشی فرهنگ بومی شود.

این مسئول تصریح کرد: سرنوشت ادارات فرهنگی به هم گره خورده است و رخدادهای فرهنگی که اجرا می‌شود باید طوری باشد که از نظر کمی و کیفی به ارتقای سطح فرهنگ شهرستان کمک کند.

کاظمی‌جو مقابله با فرهنگ‌های تهاجمی و ضد ارزش در مقابل فرهنگ هر منطقه را نیازمند تقویت آداب، رسوم و فرهنگ بومی دانست و گفت: موسیقی سنتی شهرستان ما ریشه در فرهنگ بومی دارد و باید به توسعه و رونق این بخش کمک شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: این اداره به نوازندگان موسیقی محلی در زمینه دریافت مستمری حمایت‌هایی دارد و می‌طلبد میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این راستا یاریگر این قشر باشند.

کاظمی‌جو تصریح کرد: عوامل موسیقی بومی که در حوزه فرهنگ و هنر دارای شناسنامه هستند حمایت می‌شوند.

 

منتشر شده در :2016/02/01 - 10:02|شناسه خبر: 22275 1129 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه