امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۵:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جذب ۲۰۰ پرستار در کهگیلویه وبویراحمد

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به توسعه بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان نیازمند جذب ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرستار جدید هستیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به توسعه بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان نیازمند جذب ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرستار جدید هستیم.

راه ملت: به نقل از فارس، کمال‌الدین بهروز جمشید‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ کادر پرستاری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود کادر پرستاری در بیمارستان‌های استان مواجه نیستیم اما با توجه به توسعه بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان مانند بخش سوختگی، اورژانس، ICU و CCU نیازمند جذب ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرستار برای این بخش‌ها هستیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کادر پرستاری بیمارستان‌های استان در بخش‌های بهیاری، هوش‌بری، کمک عمل و .. را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: ۸۰ درصد کادر پرستاری استان در بیمارستان‌های دولتی مشغول به کار هستند.

وی وضعیت نسبت پرستار به تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب و قابل قبول دانست و عنوان کرد: نسبت پرستار به تخت در استان ۱٫۳۰ است که استان نسبت به متوسط کشور از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه پرستاران ۶۰ درصد کادر درمانی را تشکیل می‌دهند، افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت وضعیت دریافتی پرستاران نسبت به سایر اعضای تیم سلامت بهتر شد، البته شکاف‌هایی وجود دارد که امیدواریم این شکاف‌ها رفع شود.

وی اضافه کرد: به مناسبت روز پرستار از ۶۰ پرستار نمونه استانی و ۴۰ پرستار نمونه شهرستانی در بخش‌های فوریت‌های پزشکی، بهداشتی و شبکه درمانی، بخش‌های بیمارستانی، دانشکده پرستاری، پیراپزشکی و سازمان نظام پرستاری طی برنامه‌های جداگانه‌ای تجلیل می‌شود.

 

منتشر شده در :2016/02/14 - 05:02|شناسه خبر: 23217 938 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه