امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۲۴:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

مرکز درمان ناباروری و نازایی در یاسوج راه اندازی می شود

دستگاه‌های ماموگرافی پیشرفته جهت تشخیص بیماری سرطان سینه برای بیمارستان‌های شهرهای گچساران و یاسوج خریداری و نصب شده و برای بیمارستان شهر دهدشت نیز به زودی خریداری می‌شود.

رضا چمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، توجه به سلامت مادران و زنان را از اولویت‌های نظام سلامت در استان برشمرد و گفت: سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه شایع‌ترین بیماری در بین بانوان است که تشخیص زود‌هنگام این بیماری می‌تواند به افزایش طول عمر فرد بیمار کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ترویج سبک زندگی سالم را در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان مؤثر دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های ماموگرافی پیشرفته جهت تشخیص بیماری سرطان سینه برای بیمارستان‌های شهرهای گچساران و یاسوج خریداری و نصب شده و برای بیمارستان شهر دهدشت نیز به زودی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سرطان‌ها سومین عامل مرگ و میر در استان به شمار می‌روند، افزود: سرطان‌های معده، سینه، روده بزرگ، پروستات و سرطان مری از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول به دلایل ابتلای افراد به بیماری سرطان اشاره کرد و یادآور شد: افزایش سن، تغییر سبک زندگی خصوصاً تغییر عادات غذایی، کم‌تحرکی، استعمال دخانیات، اضافه وزن و چاقی از علل ابتلا افراد به سرطان است که اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری سرطان مؤثر است.

چمن در بخش دیگری از سخنان خود از افرایش تعداد زوج‌های نابارور ابراز نگرانی کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سطح کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد زوجین نابارور و نازا هستند که درصد زوج‌های نابارور در استان همین تعداد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: درمان ناباروری و نازایی هزینه‌های هنگفتی در پی دارد که مردم استان برای درمان این مشکل خود به سایر استان‌ها مراجعه و هزینه‌های فراوانی پرداخت می‌کنند که تلاش مجموعه سلامت استان راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و نازایی در شهر یاسوج است که انتظار داریم با حمایت مجموعه وزارت بهداشت و مسئولان ارشد استان این مرکز هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

 

منتشر شده در :2016/02/15 - 04:02|شناسه خبر: 23275 696 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه