راه ملت: موزۀ هوانوردی سیاتل توانست در روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته، با موفقیت آخرین سفر اولین بویینگ ۷۲۷ ای که ساخته شده است را به انجام برساند. به گزارش فرادید به نقل از سیانان، این هواپیمای مشهور، از پین فیلد در اورتِ واشنگتن پرواز کرد و با نزدیک به ۵۰ کیلومتر پرواز به سمت جنوب […]
راه ملت: موزۀ هوانوردی سیاتل توانست در روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته، با موفقیت آخرین سفر اولین بویینگ ۷۲۷ ای که ساخته شده است را به انجام برساند.
به گزارش فرادید به نقل از سیانان، این هواپیمای مشهور، از پین فیلد در اورتِ واشنگتن پرواز کرد و با نزدیک به ۵۰ کیلومتر پرواز به سمت جنوب برای نمایش به موزۀ سیاتل انتقال داده شد. طی ۲۵ سال گذشته، کارگران به همین امید، در پین فیلد به تدریج این هواپیما را بازسازی و تعمیر کرده بودند.
ادارۀ هوانوردی فدرال برای پرواز این هواپیما یک مجوز ویژه صادر کرده بود.
این ۷۲۷ در ساعت ۱۰:۳۰ صبح از پارکینگ بیرون آورده شد و پس از روشن شدن موتور، آنطور که رسم است، با پاشیدن آب مورد استقبال نمادین قرار گرفت.
هواپیما با صدای کر کنندۀ موتورش و در میان شادی جمعیت حاضر، طول باند ۱۶R را پیمود.
اگرچه امروزه بوئینگ ۷۲۷ یک هواپیمای قدیمی محسوب میشود، اما تکنولوژیای که برای تبلیغ این رویداد مورد استفاده قرار گرفت، کاملاً مدرن هستند. شبکههای اجتماعی در تبلیغ این رویداد نقشی فعال داشتند.
در توییتر پرواز این هواپیما با #۷۲۷FinalFlight داغ شد. کاربران قادر بودند تا به صورت زنده با استفاده از سایتهای گوناگون، شاهد تیک آف و فرود هواپیما باشند.
در تمام طول پرواز، چرخهای هواپیما بسته نشد.
به منظور رعایت احتیاط، بوئینگ ۷۲۷ توسط تو هواپیما اسکورت شد.
هواپیمای آزمایشی سابق
مسیری که این هواپیما پیمود برایش ناآشنا نبود و پیشتر بارها در زمان تست این مسیر را پیموده بوده است.
این هواپیما زمانی هواپیمای آزمایشی بویینگ بود و اولین پرواز خود را در سال ۱۹۶۳ انجام داد.
پس از آنکه این هواپیما برای گرفتن گواهینامههای پروازی برای مدل ۷۲۷ مورد استفاده قرار گرفت، نهایتاً در سال ۱۹۶۴ به یونایتد ایرلاینز تحویل داده شد و در آنجا ۲۷ سال به عنوان هواپیمای مسافربری مورد استفاده قرار گرفت.
این هواپیمای در طول دوران خدمت خود، ۳ میلیون مسافر را جابهجا کرد و تخمین زده میشود که برای یونایتد ایرلاینز ۳۰۰ میلیون دلار درآمد تولید کرده باشد.
در سال ۱۹۹۱، یونایتد ایرلاینز این هواپیما را بازنشست و آن را به موزۀ هوانوردی اهدا کرد.
زحمات داوطلبان
فراهم کردن مقدمات این پرواز آخر ۲۵ سال زمان برد. داوطلبان صدها ساعت زحمت کشیدند و عرق ریختند تا اولین بویینگ ۷۲۷ را دوباره سرپا کنند.
تعمیر این هواپیما با اهدای قطعات ۷۲۷های بازنشست شده توسط فِداکس و ایرلاینهای گوناگون از سراسر جهان ممکن شد.
ارزش کارهای داوطلبانۀ انجام شده برای سرپا کردن این هواپیما، میلیونها دلار بوده است
این هواپیما ۶۴۴۹۵ ساعت پرواز داشته است
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712