امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۳۱:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

راهنمای کامل فیلم های اکران نوروزی ۹۵

حدود ۲ ماه قبل که برای تماشای فیلم های جشنواره فیلم فجر راهنمایی تهیه کرده بودیم ,حدود ۱۰ هزار نفر در وبسایت و ده ها هزار نفر دیگر در شبکه های اجتماعی این راهنما را مطالعه کردند و بازخورد مناسبی برای تهیه یک راهنمای کامل و این بار برای اکران نوروزی دریافت کردیم .اکران نوروزی با حضور ۶ فیلم از چهارشنبه ۲۶ اسفند ۹۴ آغاز شده است .

حدود ۲ ماه قبل که برای تماشای فیلم های جشنواره فیلم فجر راهنمایی تهیه کرده بودیم ,حدود ۱۰ هزار نفر در وبسایت و ده ها هزار نفر دیگر در شبکه های اجتماعی این راهنما را مطالعه کردند و بازخورد مناسبی برای تهیه یک راهنمای کامل و این بار برای اکران نوروزی دریافت کردیم .اکران نوروزی با حضور ۶ فیلم از چهارشنبه ۲۶ اسفند ۹۴ آغاز شده است .

پنجاه کیلو آلبالو

اکران نوروزی

کارگردان: مانى حقیقى

تهیه کنندگان: مصطفى شایسته – محمد شایسته

بازیگران: ساعد سهیلى، هستى مهدوى، فرهاد آئیش، پژمان جمشیدى، سیامک انصارى، افسانه بایگان، آزاده صمدى، هادى کاظمى، سروش صحت، ویشکا آسایش، على صادقى، بهنوش بختیارى، داریوش اسدزاده، امید روحانى، مونا احمدى، مهران غفوریان و مانى حقیقى

شاید ندانید : مانى حقیقى پس از فیلم عجیب و غریبش “اژدها وارد مى شود” که از فیلم هاى محبوب جشنواره فجر بود با کمدى پربازیگر “پنجاه کیلو آلبالو” به اکران نوروزى

آمده است.

ماجراى تولید “پنجاه کیلو آلبالو” تقریباً به شش سال پیش بر مى گردد. زمانیکه مانى حقیقى سال ٨٨ قصد داشت فیلم را جلوى دوربین بیرد. او حتى بازیگران فیلمش را هم انتخاب کرده بود و ترانه علیدوستى، باران کوثرى، مهراوه شریفى نیا، حامد کمیلى، اشکان خطیبى و … براى بازى در فیلم قرارداد بستند اما شلوغى هاى سال ٨٨ تولید فیلم را به تعویق انداخت.

مدتى خبرى از ساخت فیلم نبود تا اینکه سال گذشته مانى حقیقى فیلمنامه را به محمد شایسته واگذار کرد. شایسته به سرعت تصمیم به ساخت گرفت و شهرام شاه حسینى را که تجربه همکارى موفقى در “خانه دختر” داشتند براى کارگردانى انتخاب کرد. پیش تولید آغاز شد و اینبار مهرداد صدیقیان، پگاه آهنگرانى و … براى بازى در فیلم قرارداد بستند اما فیلم باز هم متوقف شد. اینبار با انصراف شاه حسینى از کارگردانى.

سرانجام طلسم ساخته نشدن فیلم با پیگیرى هاى محمد شایسته شکسته شد و خود مانى حقیقى کارگردانى فیلم را برعهده گرفت و فیلمبردارى از اواخر مهرماه آغاز شد. تیم سازنده از ابتدا هم قصد نداشتند فیلم را براى جشنواره آماده کنند و آن را به قصد اکران نوروزى تولید کردند.

فیلم “پنجاه کیلو آلبالو” فیلمى شاد و مفرح است که مى تواند براى نمایش در ایام نوروز مناسب باشد و پیش بینى مى شود از جمله فیلم هاى پرفروش سال ٩۵ هم باشد.

خلاصه داستان :
داستان از مجلس عروسی مرجان آغاز می شود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می شوند و مهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد.

 

ابد و یک روز

اکران نوروزی

کارگردان: سعید روستایى

تهیه کننده: سعید ملکان

بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح و شبنم مقدمی

شاید ندانید: فیلم “ابد و یک روز” پدیده جشنواره سى و چهارم بود. فیلمى که از همان زمان تولیدش با تیم بازیگرى و خبرهایى که از داستان فیلم شنیده مى شد انتظارها را براى دیدنش بالا برده بود و با اولین نمایش در جشنواره ثابت شد این انتظار بیهوده نبوده است.

“ابد و یک روز” برنده ٩ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را نیز دریافت کرد. این جایزه باعث شد پس از جشنواره خیلى ها فیلم را یکى از گزینه هاى قطعى اکران نوروز بدانند.

سعید روستایى کارگردان جوان فیلم با ساخت اولین فیلمش قدم محکمى در عرصه فیلمسازى برداشته است. فیلمى که هم منتقدان را راضى کرده و هم مردم را. پیش بینى مى شود “ابد و یک روز” از جمله فیلم هایى باشد که در اکران نوروز مورد توجه قرار گیرد و به فروش زیادى برسد.

بازى بى نقص و متفاوت بازیگران فیلم از جمله نقاط قوت “ابد و یک روز” محسوب مى شود

 

خلاصه داستان :
خانواده در تدارک مراسم عروسى سمیه هستند،اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد مى کند که در نهایت باعث ماجراهایى مى شود.

خشم و هیاهو

اکران نوروزی

کارگردان: هومن سیدى

تهیه کننده: سعید سعدى

بازیگران: نوید محمدزاده، طناز طباطبایى، رعنا آزادى ور، سعید چنگیزیان، بهناز جعفرى، وضا بهبودى، بهزاد عمرانى

شاید ندانید: سیدى از اولین ساخته اش که فیلم ویدیویى “آفریقا” بود تا ساخته هاى بعدى اش “سیزده” و “اعترافات ذهن خطرناک من” توانسته نظران مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند.

این اتفاق براى چهارمین ساخته سیدى هم رخ داد و “خشم و هیاهو” توانست در جشنواره فجر مورد استقبال قرار بگیرد. جایزه ویژه هیأت داوران و سیمرغ بلورین بهترین فیلمبردارى از جمله جوایز فیلم در جشنواره فجر بود. از نکات جالب توجه فیلم بازى بهزاد عمرانى خواننده گروه “بمرانی” در فیلم سینمایی “خشم و هیاهو” است. بهزاد عمرانی در نقش یک خواننده در این فیلم حضور دارد و در قالب کنسرت، قطعه ای را هم در “خشم و هیاهو” اجرا می‌ کند.

هومن سیدى با اینکه فیلم هایش همیشه طرفدار دارد و مورد استقبال منتقدین هم قرار گرفته اما هیچ کدام از ساخته هایش تاکنون پرفروش نبوده که البته زمان بد اکران “سیزده” و اکران “اعترافات ذهن خطرناک من” در هنر تجربه (که از پرفروش هاى این گروه بوده) در این قضیه بى تأثیر نیست. اما داستان گو بودن “خشم و هیاهو” و تیم خوب بازیگرى فیلم احتمالاً آن را به پرفروش ترین فیلم سیدى تبدیل خواهد کرد.

 

خلاصه داستان: زندگى به من آموخت هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست!

بادیگارد

اکران نوروزی

کارگردان: ابراهیم حاتمى کیا

تهیه کننده: احسان محمدحسنى

بازیگران: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، با حضور: شیلا خداداد، پریوش نظریه

شاید ندانید: “بادیگارد” هجدهمین ساخته ابراهیم حاتمى کیا محسوب مى شود. فیلمى که در جشنواره فجر در اسامى نهایى کاندیدا با حواشى رو به رو شد و فیلم در سه بخش کارگردانى، فیلم و فیلمنامه حتى کاندید هم نشد. پرویز پرستویى براى بازى در “بادیگارد” سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌ کیا درباره بادیگاردی است به نام “حیدر” که وظیفه حفاظت از مسئولان بلند پایه کشور را به عهده دارد. حیدر شخصیت آرمان‌ گرایی است که مسائلی را در کارش می‌ بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. مریلا زارعی نقش همسر حیدر را به عهده دارد. همسری که حیدر را عاشقانه دوست دارد و گفته می‌شود حاتمی‌ کیا رابطه‌ای از جنس رابطه حاج‌ کاظم و فاطمه در “آژانس شیشه‌ ای” را این بار بین حیدر و همسرش بازسازی کرده است. مریلا زارعى و بابک حمیدیان که پیش از این در فیلم قبلى حاتمى کیا “چ” با او همکارى کرده بودند در “بادیگارد” هم ایفاگر نقش هاى مهمى هستند. شیلا خداداد هم پس از چند سال دورى از سینما با این فیلم بازگشت دوباره اى به عرصه سینما داشته است.

کارن همایونفر نیز آهنگسازى “بادیگارد” را برعهده داشته که موسیقى فیلم یکى از نقاط قوت آن محسوب مى شود.

 

خلاصه داستان: چرا اینقدر دیر اومدی؟ مأموریت بودم…شغلت چیه؟ تو حفاظتم… نگهبانی؟ محافظم… آهان پس بادیگاردی

 

 

کفش هایم کو؟

اکران نوروزی

کارگردان: کیومرث پوراحمد

تهیه کننده: على قائم مقامى

بازیگران: رضا کیانیان، رویا نونهالى، مجید مظفرى، مینا وحید، شقایق فراهانى و بهاره کیان افشار

شاید ندانید: کیومرث پوراحمد تا حدودى توانست با فیلم “کفش‌ هایم کو؟” خاطرات بد فیلم قبلى اش “پنجاه قدم آخر” را از ذهن ها پاک کند.
ابتدا گفته می‌ شد شباهتی میان “کفش هایم کو؟” و “شب یلدا” یکی از محبوب‌ ترین ساخته‌ های این فیلمساز وجود دارد، اما در ادامه روشن شد موضوع شباهت در حد گمانه‌ زنی بوده و ردی از واقعیت ندارد.
فیلم پوراحمد ماجرای مردی را که به آلزایمر مبتلا شده روایت می‌کند. رضا کیانیان در این فیلم نقش اصلی و فرد مبتلا به آلزایمر را ایفا می‌کند. نقشى که با واکنش هاى مختلفى در زمان جشنواره رو به رو شد.

به نظر مى رسد “کفش هایم کو؟” نسبت به سایر فیلم هاى نوروزى با استقبال کمترى رو به رو شود.

خلاصه داستان: حبیب کاوه کارخانه دار قدیمى مبتلا به بیمارى آلزایمر است. خانواده اش او را ترک نموده اند اما با ورود دخترش به منزل اتفاقاتى مى افتد

منتشر شده در :2016/03/20 - 05:03|شناسه خبر: 25338 1133 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه