امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۳۰:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد:

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری استان

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری استان طی ایام نوروز خبر داد.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری استان طی ایام نوروز خبر داد.

راه ملت: سرهنگ منوچهر سیاهپور اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین سال جاری، در مجموع ۷۰ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای برون شهری استان رخ داده است که در این تعداد تصادف ۶۲ نفر مجروج و کشته شدند.

وی افزود: میزان تصادفات فوتی استان از ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۱۴فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش داشته است. در این مدت، سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز و انحراف به چپ بیشترین تخلفاتی بودند که رانندگان در جاده های برون شهری استان مرتکب شده‌اند.

سیاهپور تصریح کرد: طی ایام نوروز تصادفات جرحی محورهای برون‌شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است. بیش از ۳۷ درصد تصادفات استان طی این ایام به علت تجاوز و انحراف به چپ، ۲۷ درصد تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۶ درصد عدم رعایت حق تقدم بوده است.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خودروهای سواری در ۷۹ درصد، موتورسیکلت‌ها در ۹ درصد و وانت بارها در ۶ درصد تصادفات نوروز امسال استان نقش داشتند. عابران پیاده در ۱۶ درصد تصادفات استان نقش داشتند و ۲۷درصد از تصادفات استان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است.

وی افزود: روز هشتم فروردین پرحادثه‌ترین روز در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. در یک فقره تصادف محور “یاسوج- اصفهان” ۵ تن کشته و ۷ نفر مصدوم شدند.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۳ درصد تصادفات فوتی استان در محور “یاسوج- اصفهان” بوده است، بیان کرد: ۳۳ درصد تصادفات استان در حوزه دهدشت، ۲۷ درصد در حوزه گچساران و ۲۷ درصد در حوزه یاسوج بوده‌اند.

سرهنگ سیاهپور اظهار کرد: بنا بر آمار اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین سال جاری، دستگاه‌های ترددشمار افزایش بیش از ۲۹ درصدی تردد در محورهای استان را ثبت کرده‌اند اما با وجود این افزایش تردد، میزان تصادفات در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است. طی ایام نوروز بیشترین تردد در محور”گچساران- بابامیدان” با ۱۰۶ هزار و ۱۲۸ مورد تردد بوده است./ایسنا

منتشر شده در :2016/04/04 - 04:04|شناسه خبر: 25898 1135 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه