امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۳۹:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد

استان ما استانی است، که نه صنعت و نه کشاورزی و نه گردشگری و نه بازرگانی دارد!

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات ۴ و یا حداکثر ۵ میلیون دلاری به هیچ وجه زیبنده این استان با آن همه ظرفیت نیست.

راه ملت: عصر امروز نشست فعالان و مسئولان صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در محل سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که هر یک از فعالان اقتصادی و صنعتی نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف به خصوص مشکلات این استان بیان می‌کردند جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان زیبایی که امروز در آن جمع شده‌ایم استانی است که نه صنعت و نه کشاورزی و نه گردشگری و نه بازرگانی دارد.

این فعال اقتصادی و صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان با همه توانمندی‌هایی که دارد سهم ناچیزی از تولید ناخالص ملی در کشور را بر عهده دارد.

کیانی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی پر از بیکار است هر چند که مسئولان از جمله مسئولان صنعتی برای رفع بیکاری زحمت زیادی می‌کشند اما راه به جایی نمی‌برند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سر کلاف جایی دیگر است اما اکنون باید بیندیشیم که برای رفع این مشکلات چه باید کرد اما باید بدانیم که اشکال به جایی دیگر برمی‌گردد.

وی با نشان دادن تابلویی که پشت سرش قرار داشت و روی آن از ضرورت آموزش و پژوهش برای موفقیت در هر کاری مطلبی نوشته شده بود، اظهار کرد: درد ما آموزش و پژوهش و تحقیق است که کمتر به آن توجه کرده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان این که به مانند سایر استان‌ها پدران ما متأسفانه در این استان به مانند دیگران با تجارت و بازرگانی آشنایی نداشته‌اند، تصریح کرد: این وظیفه نسل جدید دانشگاه رفته و درس خوانده است که آموزش‌های لازم را در استان برای توسعه کسب و کار و تولید و اشتغال ارائه کند.

کیانی به برخی نابرابری‌هایی که میان این استان با استان‌های دیگر وجود دارد، خاطرنشان کرد: طبق موادی از برنامه توسعه پنجم باید دولت نابرابری‌ها در امر آموزش را در این استان جبران کند.

این فعال اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه صادرات ۴ تا ۵ میلیون دلاری به هیچ وجه زیبنده استان نیست؛ تصریح کرد:با این همه ظرفیت حتما جایی از کار ما عیب و ایراد دارد که صادرات ناچیزی با این رقم اندک داریم.

وی عنوان کرد: البته آدم‌هایی هم وارد صنعت شده‌اند که از صنعت هیچ نمی‌دانند و این هم به نوبه خود مشکلی برای صنایع استان و رکود آن‌ها شده است.

کیانی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان کنونی صنعت کشور افراد بی‌تجربه‌ای نیستند، یادآور شد: برای تربیت افراد آموزش دیده در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد نیاز به اعتبارات آموزشی است که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده است./فارس

 

منتشر شده در :2016/04/24 - 10:04|شناسه خبر: 26463 551 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه