امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۲:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

زیارت بی بی حکیمه (س) به مجموعه زیارتی کشور اضافه می شود

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، با بیان اینکه در مجموعه زیارتی کشور زیارت حضرت بی بی حکیمه(س) اضافه می شود، عنوان کرد: ما در حال عملی کردن همه مصوبات شورای سیاست گزاری بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) هستیم.

راه ملت: سیدجواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام)، از استاندار به دلیل اهتمام جدی نسبت به موضوع حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها)، تشکر کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: دو سال قبل که کنگره بزرگداشت این حضرت در شهرستان گچساران برگزار شد به نظر من افتخار آمیز بود.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به افتخار آمیز بودن برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره کردند، افزود: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم صعب العبور بودن منطقه ای که آرامگاه حضرت بی بی حکیمه(سلام الله علیها) در آن واقع شده تلاش های خوبی انجام داده و کنگره فاخر و آبرومندی برگزار کردند و این جای سپاسگزاری از مسئولان استانی، نمایندگان و مردم استان و پشتیبانی های سازمان مرکز اوقاف و امور خیریه کشور دارد.

جعفری، اظهار داشت: یک هفته بعد از برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(سلام الله علیها) نامه ای از طرف بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) برای استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد.

این مسئول به مفاد این نامه اشاره و یادآور شد: در این نامه نوشته بودم با یک بار برگزار کردن کنگره نمی توان یک جریان مستمر زیارتی را برای حضرت که از خاندان مکرم حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) و خواهر بزرگوار امام رضا(علیه السلام) است، ایجاد کرد؛ لذا لازم است که این جریان مستمر بوده و کنگره هر ساله برگزار شود.

وی عنوان کرد: جا دارد در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شناخت حضرت بی بی حکیمه(سلام الله علیها)، ترویج فرهنگ زیارت، تقویت بخش معنویت در جامعه و همنچنین برگزاری کنگره ای با حضور مسئولان که مواهب دیگری در پی دارد و موجب تقویت فعالیت های فرهنگی عمرانی شهر و استان خواهد شد، این کنگره استمرار پیدا کند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام)، یادآور شد: اگر ما بخواهیم در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری توفیقی داشته باشیم، باید حتما جریان سازی مستمر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در نشستی که سال قبل شورای سیاست گزاری جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرد، دکتر جنتی مخصوصا به ما تاکید کردند که با کمک سازمان اوقاف برای زدودن غبار مظلومیت از حرم بی بی حکیمه(سلام الله علیها) تلاش کنیم.

جعفری، با بیان اینکه در مجموعه زیارتی کشور زیارت حضرت بی بی حکیمه(سلام الله علیها) اضافه می شود، عنوان کرد: ما در حال عملی کردن همه مصوبات شورای سیاست گزاری بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) هستیم.

این مسئول فرهنگی کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی فضای مجازی بهمن ماه سال قبل را در راستای سواد شورای سیاست گذاری بنیاد دانست و افزود: در نخستین فرصت نشستی با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت و ما پیشنهاد خواهیم کرد که این کنگره استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهادات دیگری هم داشته باشند، بنیاد با همکاری سازمان اوقاف برای عملی کردن پیشنهادات سازنده و عملی آمادگی دارد.

جعفری، گفت: علاوه بر نشست هایی که با سازمان مرکزی اوقاف برگزار خواهیم کرد در تلاش برای برگزاری نشست هایی با مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود و توقعات در این نشست ها مطرح و تصمیم گیری می شود./شبستان

منتشر شده در :2016/05/01 - 04:05|شناسه خبر: 26671 635 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه