امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۵:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ریختن زباله ها زیبایی آبشار یاسوج را از بین برده است

برخی گردشگران با اشاره به نامناسب بودن طرح ساماندهی آبشار زیبای یاسوج، معتقدند: این تفرجگاه زیبا بسیاری از جاذبه های طبیعی خود را از دست داده است.

راه ملت: یک سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی در بازدید از آبشار یاسوج روز سه شنبه در تماس باخبرنگار ایرنا با بیان اینکه وجود این آبشار یک موقعیت گردشگری ویژه ای برای یاسوج ایجاد کرده است، افزود: در کنار روند نامناسب خدمات رسانی به این آبشار، گردشگران با ریختن زباله ها از زیبایی محوطه این فضای مفرح غفلت کرده اند.
حسن جبلی فر گفت: جود تیرها ، عبور سیم های برق و نامناسب بودن چیدمان سیستم روشنایی در دید مردم در مسیر رودخانه وسط فضای محوطه آبشار و نبود یک پل مناسب برای دسترسی گردشگران به سرچشمه آبشار از مشکلاتی است که هر گردشگر با آن مواجه می شود.
این گردشگر بازنشتسه اظهارکرد: با ذوق به سرچشمه آبشار یاسوج رفتم اما تماشای این منظرگاه زیبا به دلیل سخت بودن عبور از روی لوله های فلزی و پرمخاطره ممکن نشد و این مشکلی برای عامه مردم است.
وی تصریح کرد: وجود یک سازه سنتی برای عبور گردشگران و رسیدن به سرچشمه آبشار برتنوع زیبایی طبیعی آن می افزاید.
این گردشگر به ظرفیت جذب گردشگر و وجود مواهب طبیعی آبشار یاسوج با جنگل انبوه و زیبای آن اشاره کرد و افزود: سیمای طبیعی این آبشار به دلیل غیراصولی بودن برخی فعالیت های عمرانی از دست رفته است.
این اظهار نظر و نگرانی دیگر گردشگران از وضعیت آبشار یاسوج در حالی است که شهردار یاسوج سال گذشته از اجرای طرحی که منجر به دگرگونی سیمای آبشار این شهر خواهد شد ، خبر داده بود.
بسیاری از گردشگران از نامناسب بودن جاده مسیر ورودی آبشار نیز گلایه دارند.
آبشار یاسوج سالانه پذیرای تعداد پرشماری گردشگر است به گونه ای عید فطر پارسال، فضای کوچک این آبشار پذیرای حدود ۱۲هزار مسافر بود.
اگرچه برای توسعه خدمات رفاهی آبشار یاسوج اقدام هایی صورت گرفته است، اما ساماندهی وضعیت مطلوب این مکان مفرح و جاده دسترسی آن نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری بیشتری است.

منتشر شده در :2016/05/10 - 05:05|شناسه خبر: 27036 710 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه