امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۷:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

عدم استقبال مردم یاسوج از ناوگان اتوبوسرانی درون شهری

فرسوده بودن سیستم اتوبوسرانی از جمله دلایل عدم استقبال مردم یاسوج از این ناوگان درون شهری است.

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی موجب کاهش بار ترافیکی در مناطق و مراکز پرتردد و تسهیل در زندگی مردم می‌شود.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص شهر یاسوج به عنوان پرتردد و پرجمعیت‌ترین شهر این استان استقبال مردم از سیستم حمل و نقل عمومی بالاخص ناوگان اتوبوسرانی درون شهری بسیار ضعیف است و به همین دلیل در برخی مواقع شاهد بروز ترافیک در این شهر هستیم.

چند نفر از شهروندان یاسوجی در خصوص عدم استقبال مردم از ناوگان اتوبوسرانی درون شهری یاسوج به خبرنگار فارس گفتند: فرسوده بودن این سیستم و عدم جانمایی ایستگاه اتوبوس در این شهر از دلایل اصلی عدم استقبال مردم است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج در این خصوص گفت: ناوگان اتوبوسرانی شهر یاسوج بیشتر در اختیار دانشگاه‌ها است و مردم با این سیستم بیگانه هستند.

سجاد بهرامی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی در یاسوج تمام شده است، افزود: این سازمان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بابت حقوق معوق کارکنان، هزینه‌های جاری، مالیات و بدهی بخش خصوصی بدهکار است.

وی عنوان کرد: مدت یک سال است که یارانه، بیمه و سایر خدمات دولت به سیستم اتوبوسرانی قطع شده و به همین دلیل باید از ظرفیت بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و کمک به این سیستم استفاده کرد.

این مسؤول با بیان اینکه این سازمان چندین برنامه در دست اجرا دارد، گفت: ایجاد پایانه درون شهری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی از روستاهای گنجه‌ای تا سرآبتاوه شهر یاسوج و اضافه شدن چند دستگاه ون جدید به این سیستم برنامه‌های سازمان حمل و نقل مسافر و بار در شهر یاسوج است.

بهرامی با بیان اینکه ۱۰۵۰ تاکسی عمومی در شهر یاسوج فعالیت ‌می‌کنند، افزود: ۶۰۰ ماشین شخصی خط‌دار، ۱۰۸ تاکسی تلفنی و تعداد چهار آژانس بیسیم با اشتغال‌زائی حدود ۵۵۰ نفر راننده در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: تعداد ۳۴ اتوبوس ملکی به مالکیت سازمان حمل و نقل و تعداد ۴۲ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یاسوج در حال فعالیت هستند که امیدواریم با اجرای برنامه‌های مدنظر شاهد استقبال مردم از این ناوگان باشیم.

فراهم نبودن زیرساخت‌های سیستم حمل و نقل درون شهری

در ادامه محمدعلی جاوید شهردار یاسوج با اشاره به عدم استقبال مردم از سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری گفت: فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها از جمله دلایل عدم استقبال مردم یاسوج از سیستم حمل و نقل درون شهری خصوصاً ناوگان اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه برای استفاده مردم از ناوگان اتوبوسرانی فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: برای استفاده بهتر مردم از این سیستم چند مسیر خوب و متناسب با شرایط شهر ایجاد شود.

جاوید بر خصوصی‌سازی حمل و نقل درون شهری در یاسوج تأکید کرد و گفت: سیستم ناوگان اتوبوسرانی برای ارائه خدمات بهتر به مردم به بخش خصوصی واگذار شود.

جابه‌جایی مردم اولویت اول سازمان سازمان حمل و نقل

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه جابه‌جایی مردم را اولویت سازمان حمل و نقل مسافر و بار دانست و افزود: تعهد این سازمان در وهله اول اختصاص اتوبوس برای جابه‌جایی مردم و در وهله دوم رفع نیاز دانشگاه‌ها به سیستم اتوبوسرانی باشد.

پژمان نیک‌اقبال با بیان اینکه سازمان حمل و نقل مسافر و بار برنامه‌های جامع و مشخصی ارائه کنند، افزود: برای این سازمان کار تحلیلی صورت گیرد.

این مسؤول بر ایجاد خط اصلی اتوبوسرانی در یاسوج تأکید کرد و گفت: سازمان حمل و نقل مسافر و بار ایستگاه‌های اتوبوسرانی شهر یاسوج را احداث و احیاء کنند.

===========

گزارش از مهین‌تاج راوند

============

 

منتشر شده در :2016/05/21 - 06:05|شناسه خبر: 27329 514 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه