امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۴:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یادداشت /

آیا خادمی می‌رود یا می‌ماند؟

آیا خادمی می‌رود یا می‌ماند؟

خواستار ورود آیت الله برای عزل خادمی شدند ولی برخی از حاضران در ان جلسه از اساس منکر این موضوع می‌شوند و می‌گویند در آن جلسه بر روی برخی موضوعات کلی و یک سری انتظارات صحبت شد

راه ملت:

سید محمد موسوی

اندکی بعد از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند ۱۳۹۴ گمانه زنی‌ها مبنی بر ماندن و یا رفتن و عزل سید موسی خادمی دومین استاندار بومی استان کهگیلویه و بویراحمد از استان کلید زده شد.
جالب است در تمام این هیاهو‌ها رد پای خود نیروهای اصلاح طلب دیده می‌شود که البته طبیعی هم است چرا که اصولگرایان اولا می‌دانند رفتن و یا ماندن خادمی نه در اختیار و اراده انهاست و نه اینکه چندان برای ان‌ها فرقی می‌کند هر چند در یک نگاه منصفانه خادمی و بویژه معاون سیاسی و امنیتی‌اش اصطلاحاً خوب با اصولگرایان استان تا کرده‌اند.khadmi
اصلاح طلبان به مواضع خادمی در انتخابات گذشته مجلس معترض هستند آن‌ها می‌گویند خادمی و تیم مدیریتی اطرافش مطلقاً توجهی به گزینه‌های اصلاح طلب نداشتند و آن‌ها فارغ از لیست امید در دو حوزه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ و بویراحمد و دنا از هاشمی‌پور و زارعی حمایت کردند. البته خادمی بعد‌ها در یک جلسه رودرو با برخی از چهره‌های اصلاح طلب که در راس آن‌ها سیدر ضا عسکری حضور داشت در توجیه این رفتار گفت: گاهی برای جلوگیری از یک شر بزرگ‌تر باید از یک شر کوچک‌تر حمایت کرد.
خادمی و تیمش همچنین با ادله‌های خاص خود می‌گویند رد صلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان و هم چنین اختلافات بنیادین میان خود نیروهای اصلاح طلب بویژه در کهگیلویه مجال هر نوع تصمیم گیری و دخالتی را از آن‌ها گرفته بود و با وجود این اختلافات کاملاً روشن بود که گزینه‌های اصلاح طلب بویژه در کهگیلویه هیچ فرجام روشنی ندارند.
علی کامرانی که از سر حادثه گزینه اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ شد به همراه اطرافیانش که اکثراً از طیف منتسب به لاهوتی محسوب می‌شوند با رایزنی و پیگیری موفق به گرفتن وقت ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی شدند نزدیکان خادمی مدعی هستند که این جمع در حضور هاشمی رفسنجانی به انتقاد شدید از خادمی و عملکرد او پرداختند و خواستار ورود آیت الله برای عزل خادمی شدند ولی برخی از حاضران در ان جلسه از اساس منکر این موضوع می‌شوند و می‌گویند در آن جلسه بر روی برخی موضوعات کلی و یک سری انتظارات صحبت شد.
تغییر مقتدایی در خوزستان و جابجایی چند تن دیگر از استانداران ظن تغییر خادمی را تقویت کرد ولی خادمی با‌‌ همان طمانینه همیشگی‌اش هرگز در مقابل ان گمانه زنی‌ها خم به ابرو نیاورد و حالا خودش را اماده پذیرایی از رئیس جمهور و هئیت دولت می‌کند.
البته همین سفر می‌تواند نقطه عطفی در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت موسی خادمی باشد چرا که از مدت‌ها قبل برخی از اصلاح طلبان و از جمله فعالین ستاد دکتر روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که هیچ چیز از مدیریت خادمی نصیبشان نشد مدام تهدید به ارایه گزارش ضعف عملکرد خادمی در سفر هئیت دولت می‌کردند و حالا ان‌ها در آستانه این فرصت طلایی هستند. علاوه بر انتقاداتی که در مورد انتخابات به خادمی وارد می‌شود اصلاح طلبان در مورد نحوه چینش مدیران استانی نیز سخت به وی انتقاد دارند و معتقدند مدیران انتصابی در زمان خادمی یا کاملا نیروهای وابسته به نمایندگان مجلس هستند یا وابستگان قومی و ایلی شخص استاندارمی باشند و یا از همه بد‌تر بازماندگان و دلدادگان دولت قبل هستند.
اما خادمی و معاونانش در جواب این انتقادات می‌گویند که هماهنگی با نمایندگان یک امر مرسوم است ولی این به معنای دخالت صد درصد نمایندگان در انتصابات محسوب نمی‌شود. آن‌ها هم چنین در مورد انتقاد دوم هم از اساس منکر می‌شوند و معتقدند بزرگی برخی طوایف و یا فعال بودن نیروی انسانی آن‌ها سبب این اتفاقات بوده است و در مورد سوم خادمی و طرفدارانش می‌گویند نه تنها چنین چیزی صحت ندارد که اتفاقا برعکس در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از بیشتر استان‌ها از نیروهای تدبیر و امید استفاده شده است. البته ان‌ها منکر ضعف شخصی برخی مدیران نمی‌شوند.
خادمی حالا و در آستانه‌ی سفر بیش از هر زمان دیگری نیازدارد که استان را آرام نگه دارد. هر گونه هیاهو و حاشیه‌ای کار را برای وی سخت خواهد کرد.
از انجا که احتمالا هماهنگی برخی جلسات در این سفر‌ها به اعضای ستاد دکتر روحانی در ایام انتخابات واگذار می‌شود باید منتظر ماند و دید آیا در این سفر که دیر انجام گرفتن آن از جمله سوژه انتقادات شدید به خادمی بوده است آیا اتفاق خاصی خواهد افتاد یا خیر؟
خادمی برای ارام کردن بیشر فضا اقدام به دعوت خبرنگاران در هتل ستاره شهر کرد و ضمن تاکید بر نقد منصفانه، سفر دولت را فرصتی برای ارایه منطقی مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به دولت دانست.
اخیراً برخی از نزدیکان خادمی تلاش دارند تا قضیه تغییر استانداران و الخصوص خادمی را تمام شده جا بزنند. در حالی که اساساً تغییر مدیریتی موضوعی نیست که یک روز شروع شود و روز دیگر تمام شود. بلکه امری است متناسب با شرایط و نیازمندی‌های جامعه. بنابراین نه اقای خادمی و نه هیچ استاندار دیگری حتی محمدرضا شریعتی که کمتر از یک هفته است کار خود را در خوزستان شروع کرده است و یا هر مقام دیگری حاشیه امنی در هیچ زمانی نخواهند داشت و بقا آن‌ها در گرو عملکرد آنهاست همچنان که برخی نزدیکان خادمی می‌گویند بخاطر عملکرد خوب خادمی نه تنها خبری از عزل نیست که به وی پشنهاد حضور در استانداری کرمان داده شده است.
آن‌ها مدعی‌اند خادمی در هر حالتی و با هر فشاری با این عملکرد تا پایان عمر دولت یازدهم در استان خواهد ماند ولی سرنوشت بعد از آن فعلاً بر کسی روشن نیست.

منتشر شده در :2016/07/01 - 08:07|شناسه خبر: 28512 582 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه