امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۰۰:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رزمایش موشکی سئول-واشنگتن در شبه جزیره کره/پاسخ پیونگ یانگ چیست؟ + تصاویر

رزمایش موشکی سئول-واشنگتن در شبه جزیره کره/پاسخ پیونگ یانگ چیست؟  + تصاویر

رزمایش موشکی آمریکا-ژاپن-کره جنوبی به تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره دامن زده است.

راه ملت: خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ماه‌‌های اخیر تنش در منطقه شرق آسیا و به خصوص شبه‌ جزیره کره در بالاترین حد خود بوده است.فشار آمریکا به کره شمالی از یک سو و تحریم همه جانبه پیونگ یانگ از سوی دیگر شرایط سختی را برای این کشور آسیایی رقم زده و راهی جز مقابله با امپریالیسم برای پیونگ یانگ باقی نگذاشته است.

**منشاء مشکلات واشنگتن-پیونگ یانگ در چیست؟

کره شمالی و آمریکا با آنچه واشنگتن قدرت نامتعارف موشکی می‌خواند از گذشته دور با هم مشکل دارند و این موضوع باعث به هم ریخته شدن امنیت شبه جزیره کره شده است.اخیرا ارتش امریکا با ژاپن و کره جنوبی یک رزمایش سه جانبه را در سواحل هاوایی برگزار کردند که دلیل برگزاری این رزمایش را تحرکات نظامی که توسط کره شمالی صورت گرفته، عنوان کرده اند.

آیا

آیا

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که رزمایش موشکی سه کشور با هدف مقابله با تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی، برای اولین بار در اقیانوس آرام و در منطقه‌ای بین آمریکا و جزیره کره برگزار شده است.

خبرگزاری یونهاپ در این زمینه گزارش داد: بخشی از رزمایش امسال به حملات پیش دستانه به تاسیسات و مراكز حساس كره شمالی و محل های اقامتی رهبری آن كشور اختصاص داشت.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در این زمینه گفت: تقویت سامانه‌های دفاع موشکی (در شبه جزیره کره) برای حفاظت از نظامیان آمریکا در کره جنوبی و ژاپن (برای مقابله با کره شمالی) صورت می‌گیرد.

آیا

«مون سانگ گئون» سخنگوی وزارت دفاع كره جنوبی در این زمینه عنوان داشت :  ما نشان دادیم برای دفاع در برابر كره شمالی و مقابله با تحركات ارعاب آور آن كشور آماده هستیم و عزم راسخ داریم.

رزمایش در شرایطی پایان می‌یابد كه ری سو یونگ وزیر خارجه كره شمالی اخیرا گفته بود كه اگر آن ها به این برنامه های رزمی پایان دهند؛ كره شمالی دیگر آزمایش هسته ای انجام نخواهد داد.

به هر صورت تا زمانی كه آمریكا بر برگزاری چنین رزمایش هایی اصرار می ورزد و حاضر به خروج نیروهایش از منطقه نیست و كره شمالی نیز با آ‌زمایش های هسته ای تسلیحاتی خشم خود را رها می سازد بعید به نظر می رسد شبه جزیره كره به این زودی روی آرامش و ثبات را مشاهده كند.

**کره شمالی چگونه در برابر حمله نظامی آمریکا بازدارندگی ایجاد کرده است؟

کره شمالی با داشتن موشک‌های میانبرد و برد بلند همچون موسودان و تائپودونگ؛ قدرت نظامی خود را برای بازدارندگی در برابر حمله احتمالی آمریکا و کره جنوبی ارتقا داده است.

آیا

در ماه‌های اخیر پیونگ یانگ موشک‌های بالستیک کوتاه برد، میانبرد و قاره‌پیما خود را روی لانچر فرستاده  و نمونه اخیر پرتاب دو فروند موشک زمین به زمین موسودان با برد تقریبی 4 هزار کیلومتر بوده است.

«ری سو یونگ» وزیر خارجه کره شمالی در اولین مصاحبه‌اش با یک رسانه غربی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این سیاست‌های آمریکا بود که پیونگ یانگ را به سمت ساخت تسلیحات اتمی سوق داده است.

وی با بیان اینکه تسلیحات هسته‌ای برای کره شمالی توان بازدارندگی ایجاد می‌کند، گفت: کشورش حق دارد که در برابر آمریکا و کره جنوبی از چنین جنگ افزارهایی برخوردار باشد و با وجود فشارهای بین‌المللی، کره شمالی از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

البته سئول- واشنگتن برای مقابله با آمریکا پلان دیگری نیز دارند و آن استقرار سامانه موشکی تاد در شبه جزیره کره و در نزدیکی مرزهای کره شمالی است تا از حملات پیونگ یانگ جلوگیری شود.

اقدامات دو کشور همسایه بیش از آنکه برای بازدارندگی انجام شود ، شرایط را برای یک جنگ تمام عیار در شبه جزیره کره فراهم می آورد و این موضوع به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه شرق آسیا نیست.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/07/03 - 05:07|شناسه خبر: 28563 472 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه