امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۳:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

دارندگان انشعابات غیرمجاز به ۱۰ سال حبس محکوم خواهند شد

دارندگان انشعابات غیرمجاز به ۱۰ سال حبس محکوم خواهند شد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشعاب غیرمجاز به عنوان تخریب شبکه صورتجلسه و در دستگاه قضایی حبس ۱۰ ساله اعمال شود.

راه ملت:

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم از با انتقاد از وجود انشعابات غیر مجاز در استان گفت: مدیران دستگاه‌های مربوطه انشعابات غیرمجاز مردم را شبانه و دور از چشم مسؤولان آب و فاضلاب می‌دانند که این حرف از مدیران استان پذیرفته نیست.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز نتیجه سهل‌انگاری مدیران دانست و بیان کرد: اگر مدیران در این خصوص کاری نکنند و مانع این انشعابات غیرمجاز نشوند پس بهتر است استعفا دهند.

مزارعی با اشاره به اینکه مگر می‌شود شهر بی‌صاحب باشد که هر فردی خودش بدون مجوز زمین را سوراخ کند و آب بردارد یا باغ احداث کند، افزود: مدیران در این خصوص سهل‌انگاری کردند.

وی با بیان اینکه تخریب شبکه ۱۰ سال حبس دارد، افزود: انشعابات یا انشعابات است یا انشعاب منتهی به تخریب است که در انشعاب منتهی به تخریب حکم حبس ۱۰ ساله را اجرا خواهیم کرد.

مزارعی تصریح کرد: اوایل سال گذشته که به عنوان رئیس کل دادگستری کارم را در استان آغاز کردم گفتند، ۶ واحد وانت دوره گرد ورودی شهرها به ۷۰۰ وانت تبدیل شده، که عدم نظارت و اینکه هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد دلیل اصلی این مشکلات بود، الان هم همینطور شده مگر می‌شود کسی بیاید بدون پروانه خانه بسازد و حتی زمین را سوراخ کند و آب بردارد و دستگاه‌ها هیچ کاری نکنند که این حرف اصلاً قابل قبول نیست و این را نمی‌پذیریم.

* مدیران با انشعابات غیر مجاز قاطعانه برخورد کنند

مزارعی ادامه داد: معنای این حرف مدیران این است که مدیران خودشان نشستند تا مردم بدون پروانه خانه بسازند و انشعاب غیرمجاز داشته باشند، در حالی که اگر با جدیت ورود پیدا کنید و با یک مورد از کسانی که انشعابات غیرمجاز دارند برخورد قاطع داشته باشند و کار آنها صورتجلسه شود تا ما ۱۰ سال حبس بدهیم دیگر کسی جرأت این کار را ندارد.

وی با بیان اینکه نیازمند همت جدی مسؤولان در این استان هستیم، گفت: تعارف چیزی که در استان به وضوح دیده می‌شود و باید کنار گذاشته شود اینکه فلانی قوم و خویش فلان فرد است و فلانی در جایی ارتباط دارد، فلان نماینده از فلان فرد حمایت می‌کند، که باید این حرف‌ها را کنار بگذاریم.

مسؤول ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۹ هزار انشعاب غیرمجاز ۹ هزار انشعاب فاضلاب در استان وجود دارد اما اگر قبض تلفن رئیس کل دادگستری دو روز دیر می‌شود و تلفنش قطع می‌شود، ضمن اینکه گاز خانه یکی از همکار ما در شورای حل اختلاف به خاطر تأخیر چهار روزه در پرداخت قطع شده است.

* قانون برای همه و به صورت یکسان عمل شود

وی اضافه کرد: ۹ هزار انشعاب غیرمجاز در استان صورت گرفته و این کار یعنی دزدی و سرقت آب، برق، گاز و تلفن که قانون باید برای این افراد نیز اجرا شود و برخورد صورت گیرد.

مزارعی با بیان اینکه انشعاب و استفاده غیر مجاز از آب، برق، گاز و تلفن سرقت محسوب می‌شود، گفت: دلسوزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان در این خصوص قابل تقدیر است اما یا زورشان بیشتر از این نمی‌رسد یا در استان باب شده با تلفن کارها عقب می‌افتد و با توصیه‌ها کارها از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه از نزدیک حساسیت مدیر آب و فاضلاب شهر یاسوج را دیده‌ام، گفت: مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج با حساسیت ورود پیدا می‌کنند اما به گونه‌ای صحبت می‌کند که انگار کسی پشت گوش را گرفته که این کار را انجام ندهد.

* مجازات حبس ۱۰ ساله برای تخریب شبکه

وی با اعلام عمومی به مردم گفت: تمامی افرادی که دزدی آب ،برق، گاز و تلفن دارند از تاریخ امروز ۲۲ تیر تا ۲۲ مرداد ماه مهلت دارند قبل از اینکه دستگاه قضایی به این مسأله ورود پیدا کند خودشان مراجعه و انشعابات غیرمجاز را مجاز کنند و جایی که انشعابات نباید مجاز باشد باید انشعاب قطع و به عنوان تخریب شبکه صورتجلسه و در دستگاه قضایی حبس ۱۰ ساله اعمال شود.

مزارعی خطاب به همه مدیران استانی گفت: با کسانی که انشعاب غیرمجاز دارند تعارف نکنید و اگر کسی در این خصوص قانونی عمل نکرده بدون رعایت یک ساعت باید فوراً تخریب شود که دستگاه قضایی با تمام توان حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهل انگاری ما این ذهنیت را ایجاد می‌کند که مردم احساس می‌کنند کارشان قانونی است، به همین منظور کلیه سازمان‌ به مشترکین غیرمجاز اخطار دهند که ظرف یک ماه انشعابات غیرمجاز را مجاز کنند که از تاریخ ۲۳ مردادماه یک سر سوزن به کسی رحم نخواهیم کرد.

مزارعی عنوان کرد: مشترکین انشعاب غیرمجاز ظرف یک ماه فرصت دارند برای رفع مشکلات خود اقدام کنند، ضمن اینکه نباید پرونده‌ای در این خصوص وارد دستگاه قضایی شود و اگر پرونده‌ای به دستگاه قضایی وارد شد حکم تخریب شبکه ۱۰ سال حبس است و این در قالب بخشنامه به تمامی استان ابلاغ می‌شود.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مطمئن باشید تا روزی که اینجا هستیم با این موارد با جدیت برخورد خواهم کرد.

* در برخورد با انشعابات غیرمجاز ذره‌ای اغماض نخواهم کرد

مزارعی تصریح کرد: وقت دادگستری نباید برای رسیدگی به انشعابات غیرمجاز اختصاص داده شود، بلکه دادگستری مسؤول فراهم کردن امنیت برای حیات جامعه است و نباید وقت دادگستری برای رسیدگی به ۲۰ هزار پرونده غیرمجاز هدر رود.

وی با تأکید بر برخود قاطع با انشعابات غیرمجاز افزود:در برخورد با انشعابات غیرمجاز ذره‌ای اغماض نخواهم کرد و مردم بدانند به این پرونده‌ها مانند پرونده قتل و سرقت مسلحانه توجه خاصی خواهیم داشت.

منتشر شده در :2016/07/12 - 03:07|شناسه خبر: 28732 564 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه