امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۰:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد:

حبس 10 ساله در انتظاردارندگان انشعابات غیرمجاز/ برخورد جدی با جولان خودروهای دولتی در شهر

حبس 10 ساله در انتظاردارندگان انشعابات غیرمجاز/ برخورد جدی با جولان خودروهای دولتی در شهر

رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمدگفت: از تاریخ 22 تیر امسال به مدت یک ماه به متخلفین انشعابات غیر مجاز آب و برق و گاز و تلفن فرصت داده می شود که نسبت به مجاز کردن انشعابات خود داوطلبانه اقدام کنند.

راه ملت:

حجت الاسلام مزارعی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور مدیران دستگاه های عضو این شورا در دادگستری کل استان برگزار شد با اشاره به ارائه گزارش برخی مدیران در خصوص متخلفینی که بصورت غیر قانونی اقدام به کنده کاری ، احداث بنا می نمایند وهمچنین کسانی که دارای انشعابات غیر مجاز آب و برق و گاز و تلفن می باشند، گفت: از تاریخ امروز 22 تیر امسال به مدت یک ماه به این متخلفین فرصت داده می شود که نسبت به مجاز کردن انشعابات خود داوطلبانه اقدام کنند که در غیر اینصورت این خاطیان با عنوان تخریب گر شبکه انتقال معرفی و تا 10 سال زندانی برای آن ها حکم صادر خواهد شد.

رئیس دادگستری کل کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه چگونه یک فرد به راحتی خیابان را بدون مجوز کنده کاری می کند یا بنایی را بدون مجوز احداث می کند و یا به راحتی به احداث باغ در حریم جاده می پردازد؟افزود: مگر این استان بی صاحب است که هر کس هرکاری دلش می خواهد انجام می دهد؟

< dir="ltr" title="1">

< class="wrapper rteright" style="text-align: right;">
وی اظهار کرد :متاسفانه در این استان تعارف زیاد است و از اول جلوی تخلفات گرفته نمی شود فلان مورد آشنای نماینده یا مدیر و یا موارد دیگر است که از همین لحظه هشدار می دهیم که دستگاه قضائی استان در این خصوص هیچ گونه کم کاری را نمی پذیرد و از نظر ما متخلفان باید مجازات شوند و در این خصوص گاهی مواقع توجیهاتی می شود که مثلا فلان متخلف فقیر است! این توجیه پذیرفته نیست و از نظر ما با متخلف باید برخورد شود ضعیف و قوی هم ندارد متخلف متخلف است

مزارعی بیان کرد: اگر کسی ساختمانی را غیر قانونی ساخته است طبق قانون جدید باید بلادرنگ آن واحد تخریب شود و توجیهات فقیر و غنی و قوم و آشنا قابل قبول نیست و اگر مدیری دید نمی تواند چنین برخورد کند کنار برود ولی حاضر به گذشتن از کنار این تخلف نشود.

وی افزود: سهل انگاری ما و دستگاه ها باعث می شود که مردم فکر کنند کار آنها قانونی است و نسبت به رعایت قانون بی تفاوت می شوند.

این مسئول تصریح کرد :ورودی پرونده های سال 94 نسبت به سال93 پنج درصد کاهش یافته است که اگر ما بخواهیم پرونده های انشعابات غیر جاز را به دستگاه قضایی ارجاع دهیم که این آمار به افزایش 15 درصدص ورودی پرونده ها منجر می شود و فاجعه ببار می آید.

مزارعی گفت: در کشورهای جنگ زده هم اینگونه نیست که هر کس برای خودش اقدام به کنده کاری و ساخت و ساز غیر مجاز کند و لازم است دستگاه های خدمات رسان سریعا در این خصوص اقدام کنند و سعی کنند این پرونده ها را در این فرصت یک ماهه حل و فصل کنند که در غیر اینصورت و ارجاع به دستگاه قضایی همانند پرونده های قتل به فوریت و جدی در مرحله بررسی و صدور حکم قرار می گیرند و از آنجا که از نظر ما سوراخ کردن شبکه انتقال به عنوان تخریب شبکه محسوب می شود ، 10 سال زندانی برای آن حکم صادر می شود.

رییس  کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد به جولان ماشین های دولتی در سطح شهر اشاره کرد و گفت:بایدبا تردد خودرو های دولتی در سطح شهر برخورد جدی صورت گیرد و مدیران این مساله رامدنظر قرار دهند.

 انتهای پیام/م.غ
 

منتشر شده در :2016/07/13 - 04:07|شناسه خبر: 28749 485 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه