امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۲:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد

جنگل‌های استان در حال نابودی است / آیندگان آب هم گیرشان نمی‌آید

جنگل‌های استان در حال نابودی است / آیندگان آب هم گیرشان نمی‌آید

فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‎های استان در حال نابود شدن است.

راه ملت:

فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‎های استان در حال نابود شدن است.

حجت‌الله نیک‌اقبالی قبل از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب و محیط زیست اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی و نمایندگان ریاست جمهوری در دانشگاه یاسوج برگزار شد، با اشاره به جایگاه و ویژ‌گی‌های محیط زیست و منابع اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۰۰ هزار هکتار جنگل بلوط با تنوع گیاهی زیادی دارد و ۹۰ درصد استان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

این فعال زیست محیطی ادامه داد: این استان سالانه تأمین کننده ۱۱ میلیارد متر مکعب است و آب شرب و زارعت از جایگاه‌ ویژه‌ای بایستی در کهگیلویه و بویراحمد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

نیک‌اقبالی در ادامه با بیان اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث نسل‌های بشری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پیشنهاد داد: نباید از اهمیت حفظ محیط زیست به لحاظ کمیتی و کیفیتی کاسته شود بلکه گسترش و توسعه منابع طبیعی تا رسیدن به حد مطلوب باید مدنظر قرار گیرد.

این بازنشسته اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آتش‌سوزی علاوه بر خسارت آب و خاکی آلودگی‌ها و امراض را در پی دارد و به عنوان یک اقدام ملی باید در دوره زمانی حداقلی آتش سوزی‌ها مهار شود.

این فعال زیست محیطی با بیان اینکه ریزگردها چند سالی است که عرصه را بر انسان‌ها و حیات گیاهان، درختان و جانوران تنگ کرده است، بیان کرد: این مسئله باید به طور جدی پیگیری و راه‌حل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مهار آن پیدا شود.

نیک‌اقبالی افزود: تأخیر در کنترل ریزگردها خیانت به بشریت و زندگی انسان‌ها است.

وی به مسئله خشکسالی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این خشکسالی‌ها حیات موجودات اعم از گیاهی و جانوری را هدف قرار داده و درختان بلوط، بادام و ارژن و بن جنگل‎‌های استان در حال خشک شدن هستند و تامین رطوبت نیاز اولیه برای بقاء گیاهان و درختان است و پیشنهاد می‌شود زمینه باروری ابرها با استفاده از علم و فناوری روز دنا فراهم شود.

این فعال زیست محیطی در ادامه با ابراز تأسف از خشکیدن منابع آبی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مهاجرت روستانشینان به دلیل خشکیدن منابع آبی و مهاجرت به شهرها از جمله شهر یاسوج و نبودن زمینه کار برای آنها و جمعیت رو به افزایش شهرها ناهنجاری‌های شهری را در پی خواهد داشت.

نیک‌اقبالی گفت: اگر زمینه اشتغال و تأمین آب در محل زندگی افراد فراهم شود بدون شک از معضلات شهری کاسته می‌شود و از طرفی زمین‌های کشاورزی هم رها نمی‌شوند.

وی افزود: گذشتگان ما اگر نان نداشتند، آب سالم و فراوانی داشتند، امروز باید به حال فرداها گریست که آیندگان آب را هم ندارند. عملکرد انسان‌های امروزی و دیروز باعت این قحطی آب و نان خواهد شد.

منتشر شده در :2016/07/19 - 10:07|شناسه خبر: 28878 428 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه